Samsung stawia na autonomiczne samochody

Samsung Electronics zaprezentował na targach CES platformę Samsung DRVLINE. Jest to otwarta, modułowa i skalowalna platforma sprzętowa i programowa, która pozwala branży motoryzacyjnej projektować i tworzenie samochody przyszłości zintegrowane z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi.

Ogłoszenie przez firmę Samsung platformy następuje rok po przełomowych dla spółki wydarzeniach. Należą do nich: przejęcie wartej 8 miliardów dolarów spółki technologicznej HARMAN i stworzenie wspólnie z nią strategicznej jednostki organizacyjnej dedykowanej branży motoryzacyjnej; powołanie Samsung Automotive Innovation Fund o wartości 300 milionów dolarów oraz serii inwestycji i partnerstw mających na celu współpracę w sektorze motoryzacyjnym.

Wiele platform sprzętowych i programowych dla pojazdów autonomicznych sprawia, że użytkownik końcowy jest zmuszony do przyjęcia określonej technologii na zasadzie pakietu „wszystko albo nic”. Platforma DRVLINE™ została jednak zaprojektowana tak, aby dostawcy mogli współpracować, oprogramowanie można było dostosować lub ulepszać, a poszczególne elementy i technologie można było dodawać lub usuwać zgodnie z potrzebami.

Zobacz również:

  • Nowe drukarki MFP Sharp - tanie i wydajne drukowanie dla MŚP
  • Arm oferuje sektorowi motoryzacyjnemu nową gamę produktów
  • Oto najszybsza na świecie pamięć DRAM LPDDR5X

Dzięki temu platforma będzie przygotowana na innowacje, które nastąpią w przyszłości – co jest istotnym czynnikiem w tak szybko zmieniającej się branży: producenci OEM mogą wprowadzać na rynek najbardziej zaawansowane istniejące technologie autonomiczne, jednocześnie pracując nad innowacjami zmierzającymi do osiągnięcia 5 poziomu automatyzacji.

Platforma DRVLINE™ zawiera najlepsze w swojej klasie elementy i technologie, takie zupełnie nowy system kamer przednich ADAS, stworzony przez firmy Samsung i HARMAN, zaprojektowany z myślą o wkrótce wprowadzanych standardach programu oceny nowych samochodów (NCAP). Należą do nich ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, o niebezpieczeństwie kolizji, wykrywanie pieszych i automatyczne hamowanie awaryjne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200