Samsung stawia na autonomiczne samochody
-
- Janusz Chustecki,
- 10.01.2018, godz. 08:57
Samsung Electronics zaprezentował na targach CES platformę Samsung DRVLINE. Jest to otwarta, modułowa i skalowalna platforma sprzętowa i programowa, która pozwala branży motoryzacyjnej projektować i tworzenie samochody przyszłości zintegrowane z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi.
Ogłoszenie przez firmę Samsung platformy następuje rok po przełomowych dla spółki wydarzeniach. Należą do nich: przejęcie wartej 8 miliardów dolarów spółki technologicznej HARMAN i stworzenie wspólnie z nią strategicznej jednostki organizacyjnej dedykowanej branży motoryzacyjnej; powołanie Samsung Automotive Innovation Fund o wartości 300 milionów dolarów oraz serii inwestycji i partnerstw mających na celu współpracę w sektorze motoryzacyjnym.
Wiele platform sprzętowych i programowych dla pojazdów autonomicznych sprawia, że użytkownik końcowy jest zmuszony do przyjęcia określonej technologii na zasadzie pakietu „wszystko albo nic”. Platforma DRVLINE™ została jednak zaprojektowana tak, aby dostawcy mogli współpracować, oprogramowanie można było dostosować lub ulepszać, a poszczególne elementy i technologie można było dodawać lub usuwać zgodnie z potrzebami.
Zobacz również:
- Poprawa na rynku smartfonów
- Kolejny producent pojazdów EV wspiera standard ładowania Tesli
- Samsung ma własny model AI
Dzięki temu platforma będzie przygotowana na innowacje, które nastąpią w przyszłości – co jest istotnym czynnikiem w tak szybko zmieniającej się branży: producenci OEM mogą wprowadzać na rynek najbardziej zaawansowane istniejące technologie autonomiczne, jednocześnie pracując nad innowacjami zmierzającymi do osiągnięcia 5 poziomu automatyzacji.
Platforma DRVLINE™ zawiera najlepsze w swojej klasie elementy i technologie, takie zupełnie nowy system kamer przednich ADAS, stworzony przez firmy Samsung i HARMAN, zaprojektowany z myślą o wkrótce wprowadzanych standardach programu oceny nowych samochodów (NCAP). Należą do nich ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, o niebezpieczeństwie kolizji, wykrywanie pieszych i automatyczne hamowanie awaryjne.