Samsung przed Intelem

Według firmy doradczej iSuppli, koreański producent objął pierwszeństwo w III kw. na rynku pamięci flash, notując 50-proc. wzrost wobec analogicznego okresu w ubiegłym roku. Wartość sprzedaży wyniosła 615 mln USD, co dało Samsungowi kontrolę nad 20 proc. rynku. Intel dopiero na czwartym miejscu. Łączna wartość sprzedaży pamięci flash wzrosła o 27 proc. w III kw. do 3,1 mld USD.

Drugie miejsce z 17,3-proc. udziałem zajęła Toshiba, której sprzedaż odnotowała skok o 61 proc. wynosząc w III kw. 532 mln USD. Na trzecim miejscu, według iSuppli, znalazł się FASL - spółka joint venture AMD i Fujitsu oferujące produkty pod marką Spansion. Wartość jej sprzedaży wzrosła o 3 proc. do sumy 424 mln USD, przekładając się na 13,8-proc. udział w rynku.

Samsung i Toshiba są producentami pamięci flash typu NAND, która znajduje zastosowanie jako nośnik danych w segmencie aparatów cyfrowych oraz czy przenośnych odtwarzaczy MP3 - rynkach o obecnie największej dynamice. Intel i AMD wytwarzają z kolei pamięci flash typu NOR, nieco lepiej przystosowane do przechowywania kodu apliakcji, stosowane m.in. w telefonach komórkowych.

Wieloletni lider Intel w III kw. znalazł się na czwartym miejscu z wynikiem 416 mln USD, o 4 proc. niższym niż w III kw. roku ubiegłego. W styczniu firma podniosła ceny tych produktów o blisko 40 proc. Tymczasem szef firmy Craig Barrett wyraził w czwartek optymistyczną opinię na temat wydatków sektora korporacyjnego. Podkreślił, że spodziewa się odwrotu od trzyletniego zastoju w branży. Firma zamierza obniżyć koszty produkcji procesorów o połowę w ciągu najbliższych dwóch lat.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200