Samoobsługowe ubezpieczenia

Od nowego roku klienci Ergo Hestia mogą korzystać z internetowego systemu obsługi polis. Rozwiązanie łączy w sobie funkcje realizowane przy pomocy różnych systemów IT.

Platforma eKonto Ubezpieczeniowe pełni w zasadzie rolę wspólnego interfejsu dla kilkunastu różnego rodzaju wewnętrznych systemów towarzystwa Ergo Hestia. Zbudowany w technologii Java i oparty na architekturze SOA system łączy m.in. wybrane funkcje systemów zarządzania polisami, likwidacji szkód oraz finansowo-księgowego. Podobnie jak inne systemy samoobsługowe, oprogramowanie umożliwia przekazanie klientom części działań związanych z bieżącą obsługą polis ubezpieczeniowych. Za pośrednictwem systemu klienci mogą m.in. zawierać nowe umowy ubezpieczenia, weryfikować terminy ich obowiązywania, śledzić stan opłacenia składek, czy kontaktować się z agentami ubezpieczeniowymi.

Pionierskie kroki

Platforma eKonto Ubezpieczeniowe - nowy kanał obsługi klientów - pozwala na bieżące monitorowanie przez niego przebiegu likwidacji zgłoszonych szkód.

Jarosław Piątkowski, członek zarządu Grupy Ergo Hestia.

"Klient ma do dyspozycji kilkadziesiąt interaktywnych, maksymalnie uproszczonych wniosków zgłoszenia szkody online. Tej operacji może dokonać z dowolnego miejsca na świecie 24 godziny na dobę" - przekonuje Jarosław Piątkowski, członek zarządu Grupy Ergo Hestia. Według niego, nowy kanał obsługi klientów pozwala na bieżące monitorowanie przez niego przebiegu likwidacji zgłoszonych szkód. Obecnie najbardziej rozbudowaną częścią platformy eKonto Ubezpieczeniowe są funkcjonalności związane ze zgłoszeniami i obsługą procesów likwidacji szkód. Za pośrednictwem eKonta klient otrzymuje również wszelkie decyzje i wyceny. Z punktu widzenia ubezpieczyciela system pozwala też na zmniejszenie kosztów obsługi klientów oraz usprawnienie procesów związanych z wymianą i obiegiem informacji.

Prace nad uruchomieniem systemu trwały około roku. Wraz ze specjalistami z firmy Atena, w opracowaniu modelu biznesowego rozwiązania uczestniczyli przedstawiciele wielu departamentów biznesowych Ergo Hestia. "Współpraca dotyczyła głównie biznesowych aspektów realizowanego projektu wynikających ze specyfiki polskiej branży ubezpieczeniowej. Ustalenia koncentrowały się na funkcjonalno-biznesowych założeniach dostarczonej platformy" - mówi Marcin Pietraszko, dyrektora Biura Konsultingu w Atena.

Znaczna część funkcjonalności platformy opiera się na architekturze SOA. Informacje prezentowane użytkownikom eKonta Ubezpieczeniowego - m.in. o polisach - są bowiem czerpane bezpośrednio z systemów Ergo Hestia. Przykładowo z systemu finansowo-księgowego pochodzą informacje o płatnościach za polisy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200