Samoobsługowe ubezpieczenia
- Piotr Waszczuk,
- 02.06.2009
Od nowego roku klienci Ergo Hestia mogą korzystać z internetowego systemu obsługi polis. Rozwiązanie łączy w sobie funkcje realizowane przy pomocy różnych systemów IT.
Platforma eKonto Ubezpieczeniowe pełni w zasadzie rolę wspólnego interfejsu dla kilkunastu różnego rodzaju wewnętrznych systemów towarzystwa Ergo Hestia. Zbudowany w technologii Java i oparty na architekturze SOA system łączy m.in. wybrane funkcje systemów zarządzania polisami, likwidacji szkód oraz finansowo-księgowego. Podobnie jak inne systemy samoobsługowe, oprogramowanie umożliwia przekazanie klientom części działań związanych z bieżącą obsługą polis ubezpieczeniowych. Za pośrednictwem systemu klienci mogą m.in. zawierać nowe umowy ubezpieczenia, weryfikować terminy ich obowiązywania, śledzić stan opłacenia składek, czy kontaktować się z agentami ubezpieczeniowymi.
Pionierskie kroki
Jarosław Piątkowski, członek zarządu Grupy Ergo Hestia.
Prace nad uruchomieniem systemu trwały około roku. Wraz ze specjalistami z firmy Atena, w opracowaniu modelu biznesowego rozwiązania uczestniczyli przedstawiciele wielu departamentów biznesowych Ergo Hestia. "Współpraca dotyczyła głównie biznesowych aspektów realizowanego projektu wynikających ze specyfiki polskiej branży ubezpieczeniowej. Ustalenia koncentrowały się na funkcjonalno-biznesowych założeniach dostarczonej platformy" - mówi Marcin Pietraszko, dyrektora Biura Konsultingu w Atena.
Znaczna część funkcjonalności platformy opiera się na architekturze SOA. Informacje prezentowane użytkownikom eKonta Ubezpieczeniowego - m.in. o polisach - są bowiem czerpane bezpośrednio z systemów Ergo Hestia. Przykładowo z systemu finansowo-księgowego pochodzą informacje o płatnościach za polisy.