Salesforce znów na zakupach - zapłaci 2,5 mld USD

Przedstawiciele amerykańskiego koncernu poinformowali o zamiarze przejęcia, specjalizującej się w narzędziach wspierających działania marketingowe, firmy ExactTarget. Zdaniem ekspertów zapowiedziana transakcja pod znakiem zapytania stawia relacje koncernu Salesforce z wieloma obecnymi partnerami.

Zawarte, wstępne porozumienie obu firm zakłada, że rozwiązania ExactTarget zostaną wykorzystane do rozszerzenia oferty i możliwości usług firmy Salesforce. Połączenie technologii Salesforce i ExactTarget ma pozwolić na stworzenie unikalnej w skali świata platformy wspierającej zintegrowane działania marketingowe. Przedstawiciele firmy Salesforce podkreślają, że obok akcji mailingowych wspierane będą działania na platformach mobilnych, w sieciach społecznościowych oraz w innych kanałach internetowych. Wartość transakcji, która ma zostać zamknięta jeszcze w czerwcu br., sięga 2,5 mld USD.

Firma ExactTarget rozwija m.in. szereg własnych narzędzi pozwalających zautomatyzować szereg działań typowych dla wielokanałowych akcji marketingowych. Częścią firmy jest też agencja interaktywna. Wśród niemal 6 tys. klientów korzystających z rozwiązań ExactTarget wymieniane są m.in. firmy Coca-Cola i Nike.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Bezpieczeństwo danych coraz większym wyzwaniem
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Analitycy podkreślają, że zapowiedziana transakcja pod znakiem zapytania stawia relacje koncernu z obecnymi partnerami, których rozwiązania są dziś oferowane jako uzupełnienie dla własnych rozwiązań Salesforce. Do tej pory bowiem w obszarze marketingu zintegrowanego amerykański koncern opierał się głównie na umowach z partnerami takimi jak firma Marketo.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200