Salesforce stawia na tablety i biznesowe społeczności

Amerykański koncern chce zdominować rynek oprogramowania biznesowego na urządzenia mobilne. Za sprawą nowego interfejsu wszystkie funkcje aplikacji Salesforce mają być dostępne z każdego urządzenia przenośnego wyposażonego w ekran dotykowy. Wedle zapowiedzi nowe rozwiązania zadebiutują na rynku już w przyszłym roku.

Podczas odbywającej się w San Francisco dorocznej konferencji Dreamforce przedstawiciele koncernu Salesforce ujawnili główne założenia strategii rynkowej na kolejne lata. Najczęściej powtarzano deklaracje dotyczące zmian w sposobie obsługi, oferowanych w formie usługi, aplikacji biznesowych Salesforce. Bazą dla rozwoju oferty firmy Salesforce w kolejnych latach ma być interfejs wykorzystujący możliwości języka HTML5. Z jednej strony takie rozwiązanie ma pozwolić na swobodne wykorzystanie pełnej funkcjonalności narzędzi firmy Salesforce z poziomu wszystkich urządzeń przenośnych - niezależnie od wykorzystywanego systemu operacyjnego i platformy sprzętowej. Jednocześnie zapowiadane zmiany mają pozwolić na zwiększenie elastyczności aplikacji biznesowych amerykańskiego producenta. "Nasi klienci nieustannie rozwijają narzędzia biznesowe, wprowadzają drobne poprawki oraz wyposażają aplikacje w bardziej wyspecjalizowane funkcje. Zapowiadana aplikacje wyeliminuje konieczność nieustannej aktualizacji wersji klienckich" - podkreśla Al Falcione, wiceprezes firmy Salesforce.

Rozwiązanie znane pod roboczą nazwą Touch.Salesforce.com ma automatycznie dostosowywać interfejs aplikacji biznesowych do możliwości sprzętowych oraz wielkości ekranu urządzenia, z którego w danym momencie korzysta użytkownik. W ten sposób dostępne mają być także ponadstandardowe funkcje środowiska biznesowego Salesforce. Oprogramowanie ma być dostępne już w przyszłym roku. Według przedstawicieli kierownictwa amerykańskiego koncernu swobodna adaptacja interfejsu oprogramowania do możliwości odmiennych urządzeń mobilnych będzie kluczowym założeniem dla rozwoju kolejnych wersji narzędzi biznesowych Salesforce. "Chcemy jak najlepiej spożytkować możliwości jakie przed producentami oprogramowania otwierają ekrany dotykowe. To pod ich kątem zamierzamy rozwijać interfejs naszych aplikacji biznesowych" - podkreśla Parker Harris, współzałożyciel i wiceprezes do spraw technologii w firmie Salesforce. Przedstawiciele amerykańskiego koncernu zapowiadają jednak, że równolegle rozwijane będą aplikacje dedykowane dla poszczególnych platform mobilnych.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Bezpieczeństwo danych coraz większym wyzwaniem

Zdaniem analityków plany biznesowe firmy Salesforce świadczą o spodziewanym wzroście znaczenia urządzeń klasy tablet w zastosowaniach Biznesowych. "Plany przedstawicieli firmy Salesforce są z pewnością poparte szerszymi analizami. Nietrudno jednak zauważyć, że na bardziej dojrzałych rynkach menedżerowie regularnie wykorzystują urządzenia tej klasy. Tablety, jako wygodniejsze w większości typowych zastosowań menedżerskich stopniowo, ale systematycznie zaczynają wypierać klasyczne komputery przenośne" - mówi Ray Wang z firmy analitycznej Constellation Research.

Przedstawiciele amerykańskiego koncernu zapowiadają również istotne usprawnienia w środowisku pracy zespołowej Salesforce Chatter. Oprogramowanie ma zyskać m.in. nowe funkcje związane z komunikacją tekstową, powiadamianiem o dostępności, zarządzaniem dostępem do danych oraz współdzieleniem pulpitów. Zapowiadane funkcje będą bazować na rozwiązaniach przejętych wraz z firmą DimDim. Równolegle rozszerzone mają być również możliwości integracyjne oprogramowania Chatter. Środowisko ma m.in. zyskać narzędzia pozwalające na tworzenie interfejsów integracyjnych opartych na architekturze REST. Według zapowiedzi za rozwój wyspecjalizowanych interfejsów odpowiadać będą przede wszystkim partnerzy firmy Salesforce. Oprogramowanie amerykańskiego producenta ma również stopniowo zyskiwać funkcje odzwierciedlające zmiany zachodzące w biznesie i wynikające m.in. z popularyzacji sieci społecznościowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200