Salesforce planuje uruchomienie kompleksowej platformy HR w modelu cloud

Najprawdopodobniej już we wrześniu w ramach platformy Salesforce.com uruchomione zostaną pierwsze, wyspecjalizowane i oferowane w modelu usługowym narzędzia wspierające zarządzanie personelem i efektywnością pracy. Nowa platforma oprogramowania kadrowego Salesforce będzie zapewne podstawą do rozwoju bardziej kompleksowej oferty wspierającej szereg typowych elementów polityki kadrowej.

Nowa platforma zostanie uruchomiona najpewniej w ramach serwisu Work.com. Początkowo funkcjonalność dostępnego tam oprogramowania będzie najprawdopodobniej oparta na rozwiązaniach przejętej w zeszłym roku firmy Rypple z technologiami przejętej w czerwcu br. spółki ChoicePass. Rozwiązania obu spółek uzupełniają się w wielu obszarach. O ile oferowane w modelu usługowym - i bardzo popularne na rynku amerykańskim - oprogramowanie firmy Rypple wspiera przede wszystkim działania związane z rozwojem kompetencji, coachingiem oraz zarządzaniem efektywnością poszczególnych pracowników i całych zespołów, tak aplikacje ChoicePass ułatwiają budowanie, zarządzanie, a także przyznawanie pracownikom rozmaitych nagród i działań motywacyjnych - w tym systemów premiowych. Oba rozwiązania bazują m.in. na mechanizmach znanych z internetowych społeczności oraz gier komputerowych (grywalizacja) i, z jednej strony ułatwiają szybki dostęp do informacji na temat zasobów kadrowych, z drugiej zaś - budowanie zaangażowania pracowników. Eksperci spodziewają się, że firma Salesforce z połączenia wspomnianych aplikacji spróbuje stworzyć platformę wspierającą zarządzanie zasobami kadrowymi, kompetencjami, a także efektywnością pracy i ułatwiającą definiowanie kierunków oraz śledzenie rozwoju zawodowego pracowników.

Według analityków nowa platforma stanie się podstawą do rozwoju oferty amerykańskiej spółki w kierunku bardziej kompleksowych rozwiązań wspierających zarządzanie kadrami. Pojawiają się m.in. opinie mówiące, że Salesforce zechce w przyszłości zintegrować platformę Work.com z usługami szkoleniowymi, rekrutacyjnymi, a także narzędziami wspierającymi zarządzanie kapitałem ludzkim. Analitycy uważają jednak, iż mało prawdopodobne jest, aby w najbliższej przyszłości koncern Salesforce zdecydował się na nawiązanie bezpośredniej konkurencji z największymi dostawcami korporacyjnych systemów HR - m.in. firmami SAP i Oracle, z którymi konkuruje przecież w segmencie oprogramowania klasy CRM.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Bądź doceniony i doceniaj
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200