Salesforce chce rozszerzać sieć partnerów lokalnych

Przedstawiciele amerykańskiego koncernu zdementowali spekulacje na temat rzekomych planów rozszerzenia oferty Salesforce o samodzielne rozwiązania wspierające zarządzanie poszczególnymi zasobami przedsiębiorstwa. Firma chce jednak rozszerzać sieć partnerów i możliwości integracyjne własnej platformy cloud.

W ciągu minionych 12 miesięcy firma Salesforce zdecydowała się na dofinansowanie mniejszych firm wyspecjalizowanych m.in. w oprogramowaniu wspomagającym zarządzanie innymi obszarami działalności biznesowej. Działania te wywołały szereg spekulacji na temat ewentualnych kierunków rozwoju oferty firmy Salesforce. Plan wprowadzenia na platformę Force.com własnych aplikacji wspierających m.in. obszar finansowo-kadrowy zdementowali przedstawiciele kierownictwa amerykańskiego koncernu. "Firma Salesforce na razie nie zamierza rozwijać skrzydeł na segmenty rynku inne niż oprogramowanie klasy CRM. Do tej pory nie skonsumowaliśmy nawet ułamka jego potencjału" - mówi Polly Sumner, członek zarządu firmy Salesforce. Według niej strategiczne plany koncernu koncentrują się na rozszerzaniu bazy klientów i umacnianiu pozycji na najważniejszych rynkach. Firma Salesforce promuje własną platformę aplikacyjną jako standard dla stworzenia szerokiej oferty usług typu cloud computing. Według Polly Sumner obecnie ok. 50 proc. interakcji realizowanych za pośrednictwem platformy Force.com to transakcje realizowane w wyniku integracji oprogramowania Salesforce z innymi rozwiązaniami. W zakresie stworzenia ekosystemu rozwiązań bazujących na środowisku aplikacyjnym Salesforce planowana jest jednak współpraca z niezależnymi dostawcami oprogramowania.

Czytaj też:

Microsoft rzuca wyzwanie firmie Salesforce

Google App Engine wreszcie wieloinstancyjny

Oracle wyda milliard dolarów na przejęcie producenta systemów e-commerce

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200