STGroup przejmuje kontrolę nad YoYo.pl

Poprzez wykupienie spółki SPIN, posiadającej 59% udziałów w Internet Idea, wrocławska firma stała się głównym udziałowcem portalu. W ciągu kilku najbliższych tygodni STGroup przedstawi założenia dalszego rozwoju YoYo.pl.

Wrocławski dystrybutor i integrator, spółka STGroup, dokupiła za 350 tys. USD 80% udziałów w spółce SPIN. Obecnie STGroup jest w posiadaniu 100% udziałów SPIN-u, a tym samym 59% spółki Internet Idea. STGroup przejął tym samym prawie pełną kontrolę nad portalem internetowym YoYo.pl.

Mariusz Kanicki, specjalista ds. rynku kapitałowego w STGroup, poinformował, że "wcześniej nie było dokładnie wiadomo, kto ma decydować o przyszłości portalu YoYo.pl. Obecnie, w przypadku gdy obie spółki są zależne od STGroup, łatwiej nam będzie wprowadzać nowe projekty i rozmawiać z potencjalnymi partnerami". W ciągu kilku najbliższych tygodni STGroup przedstawi założenia dalszego rozwoju portalu internetowego YoYo.pl. Zdaniem M. Kanickiego, główny nacisk zostanie położony na rozwój usług e-commerce (pasaże handlowe i sklepy). STGroup rozważa również świadczenie usług dostępowych na kształt zapowiadanych przez Arenę.pl. Wrocławska firma nie wyklucza, że w tym roku wprowadzi na giełdę spółkę Internet Idea, jednak decyzja ta będzie uzależniona od wyników rynkowych innych spółek z tego sektora.

Zobacz również:

  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Według ostatnich badań rynku internetowego, przeprowadzonych przez GFK Polonia, 32% respondentów deklarowało znajomość YoYo.pl, ale jedynie 7% użytkowników sieci korzystało z portalu w ciągu 2 tygodni poprzedzających badania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200