SAS Institute zwiększył przychody w 2007 r.

Firma ogłosiła, iż całkowity przychód w roku 2007 wyniósł 2,15 mld USD, to jest o 15 procent więcej w stosunku do przychodu 1,9 mld USD osiągniętego w roku 2006.

Dobre wyniki firma zawdzięcza m.in. rosnącemu zapotrzebowaniu na rozwiązania klasy Business Intelligence działające w oparciu o zaawansowane narzędzia analityczne. "Obserwowany niemal z dnia na dzień lawinowy wzrost generowanych danych stwarza idealne warunki dla rozwoju SAS." - twierdzi Jim Goodnight, prezes i dyrektor generalny SAS Institute. Przychód ze sprzedaży aplikacji Business Intelligence stanowił 29 procent całkowitych przychodów SAS w roku 2007.

Na wzrost przychodów SAS miało również wpływ rosnące zainteresowanie klientów gotowymi rozwiązaniami biznesowymi, co znalazło odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży rozwiązań Customer Intelligence aż o 50 procent. W obszarze dedykowanych rozwiązań branżowych SAS odnotował wzrost sprzedaży o 28 procent.

W układzie geograficznym, 44 procent całkowitych przychodów pochodziło z obu Ameryk, 45 procent z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), a 11 procent z Azji i obszaru Pacyfiku.

Firma analityczna Gartner umieściła SAS w Kwadrancie Liderów w swoim najnowszym raporcie "Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms, 2008".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200