SAS: Business Intelligence w języku naturalnym

W poniedziałek (17 marca) przedstawiciele firmy SAS poinformowali o przejęciu dostawcy oprogramowania do analizy języka naturalnego - firmy Teragram. Rozbudowana obsługa języka naturalnego ma zwiększyć funkcjonalność oprogramowania do analiz biznesowych i ułatwić przetwarzanie nieustrukturalizowanych danych.

Dzięki automatycznej obróbce tekstu i analizie zawartości dokumentów tekstowych będzie także możliwe tworzenie rozbudowanych modeli predykcyjnych. Wykorzystanie mechanizmów text mining umożliwi wykorzystanie danych zgromadzonych we własnej bazie danych, jak również tych dostępnych w postaci wolnego tekstu. To z kolei uprości m.in. proces analizowania informacji zwrotnej od klientów oraz innych danych pochodzących z zewnątrz.

Guy Creese z firmy analitycznej Burton Group ocenia, że akwizycja wpisuje się w ogólny trend zmierzający do rozszerzenia funkcjonalności systemów analitycznych o obsługę dane zgromadzonych w nieusystematyzowany sposób. Jego zdaniem umożliwi to automatyzację analizy i przetwarzania informacji gromadzonych za pomocą ankiet, sondaży, bądź komputerowych logów. Creese uważa również, że wykorzystanie algorytmów umożliwiających przetwarzania języka naturalnego pozwoli również na bardziej trafne kategoryzowanie informacji biznesowych.

Zobacz również:

  • AI w walce z przestępstwami finansowymi
  • Ile masek przybierają oszuści internetowi?

Szczegółowe warunki transakcji nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że marka Teragram zostanie zachowana. Amerykański Teragram zatrudnia obecnie ok. 40 osób. Z rozwiązań tego dostawcy korzystają m.in. koncerny CNN i Yahoo.

Więcej o konsolidacji rynku Business Intelligence:

Konsolidacja i dojrzałość powodem spowolnienia rynku BI

Konsolidacja rynku BI: kto zyska, a kto straci?

SPSS i Business Objects rozpoczną współpracę

SAS i Teradata razem

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200