SAP włącza CRM

SAP AG, największy producent oprogramowania ERP, wprowadza na rynek pierwsze aplikacje do obsługi klientów, działalności marketingowej i serwisowej - Customer Relationship Management (CRM).

SAP AG, największy producent oprogramowania ERP, wprowadza na rynek pierwsze aplikacje do obsługi klientów, działalności marketingowej i serwisowej - Customer Relationship Management (CRM).

Pierwszym modułem CRM oferowanym przez SAP jest Internet Pricing and Configurator do zarządzania zamówieniami składanymi przez Internet. We wrześniu mają pojawić się moduły do zarządzania kontaktami z klientami i obsługi działalności marketingowej. W IV kwartale tego roku SAP zamierza zaprezentować moduły wspomagające pracę sprzedawców i serwisantów, którzy często podróżują do klienta.

Początkowo moduły CRM będą oferowane wyłącznie jako część systemu SAP R/3. Producent nie wyklucza jednak, że w przyszłości udostępni aplikacje CRM jako produkty niezależne od R/3. Istniałaby wtedy możliwość ich łączenia z konkurencyjnymi pakietami ERP - firm Baan, PeopleSoft czy Oracle.

CRM należy do najszybciej rozwijających się segmentów rynku oprogramowania. Liderem jest firma Siebel Systems. SAP informował o planach włączenia do R/3 modułów CRM już pod koniec 1998 r.