SAP: więcej w USA

Łączna sprzedaż koncernu wyniosła 1,8 mld euro, co oznacza 9-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Niemiecki producent w II kw. wypracował przychody ze sprzedaży oprogramowania w wysokości 497 mln euro - o 15 proc. więcej niż rok temu. SAP o ponad połowę zwiększył sprzedaż w Stanach Zjednoczonych z 86 mln do 140 mln euro. Zysk netto spółki wzrósł o 14 proc. do 249 mln euro.

SAP: więcej w USA

SAP: sprzedaż oprogramowania w I połowie 2004 r.

Po sześciu miesiącach łączne przychody firmy sięgają 3,3 mld euro, co oznacza 6 proc. wzrost w ujęciu rocznym. Sprzedaż oprogramowania w ciągu pierwszej połowie roku wzrosła 11 proc. do 867 mln euro. Zysk netto wynosi 478 mln euro - wzrost o 18 proc. wobec pierwszej połowy 2003 r.

20 lipca amerykański sąd po oraz ostatni wysłuchał stron procesu Stany Zjednoczone kontra Oracle. Amerykański Departament Sprawiedliwości domagał się zablokowania wrogiego przejęcia PeopleSoft o wartości 7,7 mld USD, na co sam wcześniej nie wyraził zgody. Podczas przesłuchań wyszło na jaw, że kupno SAP rozważał przez moment Microsoft. Werdykt w sierpniu lub wrześniu.

Zarząd spółki szacuje, że udział SAP, pod względem wartości sprzedaży liczonej w USD, w światowym rynku ERP wynosi 55 proc., wobec 51 proc. na koniec II kw. 2003 r. Jako swoich konkurentów firma postrzega Microsoft (dział Business Solutions), Oracle Corp. (tylko aplikacje ERP), PeopleSoft oraz Siebel Systems. Do końca 2003 r. niemiecki producent do tego segmentu zaliczał i2 Technologies, Oracle, (tylko ERP), PeopleSoft oraz Siebel Systems, Inc. W taki ujęciu udział rynkowy SAP wyniósłby w II kw. 61 proc.

Zobacz również:

  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch

W rynku amerykańskim udział spółki liczony według powyższych kryteriów sięga 37 proc., wobec 29 proc. w analogicznym okresie ubiegłego roku. Według ubiegłorocznego składu konkurentów udział SAP sięgałby 42 proc.

Prognoza na cały 2004. pozostaje niezmieniona - zarząd spodziewa się 10 proc. wzrostu przychodów firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200