SAP podniesie ceny wsparcia technicznego

W połowie lipca zacznie obowiązywać nowy cennik usług wsparcia technicznego SAP. Najważniejsza zmiana to podniesienie stawki za usługi SAP Standard Support z 18 proc. do 19 proc. wartości posiadanych licencji. Podwyżka ma jednak dotyczyć tylko nowych klientów SAP.

W lipcu koszty wsparcia technicznego SAP Standard Support wzrosną o jeden punkt procentowy, co odpowiada podwyżce rzędu 5,5 proc. w skali roku. Nowe ceny wsparcia technicznego SAP mają wejść w życie 15 lipca 2013 roku. Podwyższona stawka ma jednak obowiązywać tylko klientów, którzy zdecydują się na zakup usług serwisowych SAP Standard Support po tym terminie. "Zmiana nie będzie dotyczyła umów serwisowych zawartych przed 15 lipca 2013 roku" - czytamy w komunikacie prasowym. Nowy cennik nie obejmuje również usług serwisu dla systemu SAP Business One. Podniesienie ceny wsparcia technicznego SAP ma pozwolić na "zachowanie równie wysokiego poziomu usług w przyszłości". Fakt, że podwyżka jest zapowiedziana pół roku przed jej faktycznym wejściem w życie ma ułatwić klientom SAP wcześniejsze zarezerwowanie odpowiednich środków w firmowych budżetach.

Niezmieniona pozostanie cena rozszerzonych usług wsparcia technicznego SAP Enterprise Support. Nadal będą one kosztować 22 proc. wartości posiadanych licencji. Obecne ceny i zakres tego pakietu usług wsparcia technicznego mają obowiązywać przynajmniej do 2016 roku. Co ciekawe, w jednym z wywiadów Werner Brandt, wiceprezes ds. finansowych SAP przyznał, że ponad 90 proc. klientów SAP korzysta obecnie z usług rozszerzonego wsparcia.

Zobacz również:

  • Dostawca z certyfikatem SAP

O usługach wsparcia technicznego SAP głośno zrobiło się w połowie 2008 roku. Ogromny sprzeciw rynku wzbudziły zapowiadane wówczas zmiany modelu wsparcia technicznego. Z początkiem 2009 roku umowa SAP Enterprise Support miała całkowicie zastąpić obowiązujące wcześniej umowy Standard i Premium. Wzrosnąć miały też koszty serwisu. Zapowiadano też, że docelowa wysokość opłat za suport systemów SAP będzie wynosiła 22 proc. wartości licencji i obejmie wszystkich klientów niemieckiego koncernu korzystających z usług serwisowych. W ramach nowej umowy serwisowej oferowany miał być m.in. szerszy zakres wsparcia oraz całodobowa pomoc konsultantów. Ostatecznie jednak, na początku 2010 roku ze zmian zrezygnowano. Po roku do oferty wróciła tańsza opcja serwisowa gwarantująca dostęp do aktualizacji i wiedzy technicznej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200