SAP inwestuje w obszar e-commerce i chce zdominować rynek CRM

Rozwiązania szwajcarskiej firmy Hybris mają stanowić brakujące ogniwo niezbędne do uzupełnienia oferty SAP w zakresie narzędzi kompleksowo wspierających procesy sprzedaży, obsługi i budowania relacji z klientami. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wartość transakcji przekracza miliard dolarów.

Firma Hybris jest jednym z wiodących dostawców nowoczesnych , wielokanałowych rozwiązań klasy e-commerce. Rozwiązania szwajcarskiej spółki znajdują zastosowanie m.in. w kontekście sprzedaży mobilnej, telefonicznych centrów obsługi, kanałów e-commerce oraz klasycznego handlu detalicznego. Z oprogramowania firmy Hybris korzysta ponad pół tysiąca firm. Do ich grona należą takie koncerny jak: Levi’s, Nikon, Dr. Oetker, Henkel, czy ToysRus.

Plany kierownictwa SAP zakładają wykorzystane technologii szwajcarskiej firmy do rozszerzenia własnej oferty. "Włączenie technologii Hybris do oferty SAP pełnić będzie kluczową rolę dla trwającej już ewolucji w kierunku stworzenia kompleksowych narzędzi wspierających procesy B2B2C. Chcemy zapewnić naszym klientom wszystkie narzędzia niezbędne do tego, aby prowadzić działalność w dużej zażyłości z ich klientami" - podkreśla Bill McDermott, dyrektor generalny SAP. Połączenie rozwiązań biznesowych SAP z elastycznymi technologiami firmy Hybris ułatwić ma wykorzystanie gromadzonych przez firmę informacji w kontekście zwiększenia rentowności działalności oraz podniesienia lojalności klientów. Można więc oczekiwać, że w ujęciu długofalowym rozwiązania szwajcarskiej firmy zostaną połączone m.in. z rozwijanymi przez SAP narzędziami klasy CRM oraz CEM. Zapowiadane rozwiązania mają ułatwiać budowanie trwałych relacji z klientami na wskroś wszystkich kanałów kontaktu z firmą.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl
  • Amazon do pracowników: roboty was nie zastąpią

Warunków finansowych transakcji nie ujawniono. Mówi się jednak, że wartość transakcji przekracza miliard dolarów. Po, planowanym na trzeci kwartał br., zamknięciu transakcji Hybris zachowa niezależność operacyjną. Technologie szwajcarskiej firmy zostaną jednak ściśle zintegrowane z wiodącymi rozwiązaniami biznesowymi SAP. Planowane jest m.in. włączenie wybranych funkcjonalności oprogramowania Hybris do aplikacji opartych na platformie SAP HANA, a także do wspierającej pracę zespołową - i opartej na rozwiązaniach firmy SuccessFactors - platformy SAP Jam. Rozwiązania firmy Hybris będą nadal oferowane jako samodzielne aplikacje. Zapowiadane jest też dostosowanie aplikacji szwajcarskiej firmy do platformy SAP HANA.

Zakup firmy Hybris - podobnie jak ubiegłoroczne przejęcie firmy Ariba - wpisuje się w wyznaczony kilka lat temu kierunek rozwoju oferty SAP w obszarze CRM. Warto dodać, że SAP niedawno wprowadził na rynek oprogramowanie SAP 360 Customer. Zapowiedziane w listopadzie zeszłego roku, działające na bazie platformy HANA rozwiązanie wykorzystuje możliwości technologii in-memory do zwiększenia łatwości oraz zakresu dostępu do informacji i analiz dotyczących relacji z klientami. Oprogramowanie dysponuje też funkcjami typowymi dla narzędzi wspierających zarządzanie relacjami z klientami.

Zdaniem analityków działania SAP są wymierzone bezpośrednio przeciwko konkurentom takim jak Salesforce, czy Oracle. Obie firmy mocno inwestują w rozwój obszaru CRM. Plany dotyczące przejęcia firmy Hybris ogłoszono dzień po tym, jak amerykański koncern Salesforce ogłosił chęć zakupu wyspecjalizowanej w wielokanałowym marketingu firmy ExactTarget. Wartość tej transakcji to 2,5 mld USD.

Zapowiedziana transakcja to kolejne z serii dużych przejęć w branży IT. Tylko w czerwcu podobne inwestycje zapowiedzieli przedstawiciele firm: IBM, Salesforce i Software AG.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200