SAP inwestuje w obszar e-commerce

SAP przejmuje szwajcarską firme Hybris. Jej rozwiązania uzupełnią ofertę SAP w zakresie narzędzi wspierających procesy sprzedaży, obsługi i budowania relacji z klientami. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wartość transakcji przekracza 1 mld USD.

Firma Hybris jest jednym z czołowych dostawców wielokanałowych rozwiązań klasy e-commerce. Rozwiązania szwajcarskiej spółki znajdują zastosowanie m.in. w sprzedaży mobilnej, telefonicznych centrach obsługi, sprzedaży e-commerce oraz w tradycyjnym handlu detalicznym. Z oprogramowania firmy Hybris korzysta ponad 0,5 tys. firm. Do ich grona należą takie koncerny, jak: Levi’s, Nikon, Dr Oetker, Henkel czy Toys R Us.

Zdaniem analityków, działania SAP są odpowiedzią na działania konkurentów, takich jak Salesforce czy Oracle. Obie firmy dużo inwestują w rozwój obszaru CRM. Plany dotyczące przejęcia firmy Hybris ogłoszono dzień po tym, jak amerykański Salesforce ogłosił chęć zakupu wyspecjalizowanej w wielokanałowym marketingu firmy ExactTarget. Wartość tej transakcji wyniosła 2,5 mld USD.


TOP 200