SAP chce zmienić oblicze oprogramowania klasy CRM

Premierze nowego rozwiązania towarzyszyły wszystkie najgłośniejsze hasła powtarzane dziś w branży IT. Oprogramowanie SAP 360 Customer będzie wykorzystywać technologie in-memory oraz cloud computing, a także mechanizmy społecznościowe i funkcje mobilne. Wszystko po to, aby lepiej wspierać interakcje z odbiorcami.

Podczas odbywającej się w Madrycie konferencji oficjalnie zapowiedziano nowe rozwiązania kompleksowo wspierające prowadzenie interakcji z klientami.

Nowe rozwiązanie SAP ma odmienić sposób w jaki firmy zarządzają relacjami z klientami. SAP 360 Customer będzie wspierać m.in. realizowane w czasie rzeczywistym przetwarzanie danych historycznych na temat potrzeb i preferencji klientów i prognozowanie przyszłych potrzeb konkretnych nabywców, a także prowadzenie stosownych interakcji z odbiorcami. Możliwe ma być m.in. automatyczne tworzenie ofert opartych na zachodzących w czasie rzeczywistym interakcji w ramach kanałów B2C. Szczególny nacisk kładziony jest tu jednak na obsługę kanałów mobilnych i społecznościowych.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Zdaniem przedstawicieli SAP takie podejście jest dziś jedyną drogą pozwalającą pozyskać lojalnych klientów, a także zwiększyć skalę sprzedaży przy jednoczesnym ograniczeniu skali wykorzystanych zasobów. Kluczowe ma tu być zrozumienie potrzeb konsumentów, poznanie ich profili społecznościowych i przygotowanie odpowiednich komunikatów marketingowych, które zostaną skierowane do poszczególnych odbiorców w najbardziej stosownym momencie. "Nasze nowe rozwiązanie pomoże firmom lepiej komunikować się z klientami, budować stałe relacje, sprzedawać, a wreszcie dbać o to, aby w pamięci klientów pozostały jak najlepsze wrażenia z interakcji z konkretną firmą. SAP 360 Customer zmieni zasady panujące na rynku rozwiązań klasy CRM" - mówi Bill McDermott, jeden z dwóch dyrektorów generalnych koncernu SAP. Piastujący równorzędne stanowisko Jim Hagermann Snabe podkreśla zaś, że SAP 360 Customer jest przykładem konwergencji trzech najważniejszych trendów wyznaczających rozwój branży IT. Z kolei Vishal Sikka, wiceprezes SAP odpowiedzialny za rozwój technologii podkreśla, że platforma SAP 360 Customer opiera się na integracji zaawansowanych mechanizmów przetwarzania danych. "Udało nam się zrealizować wizję zakładającą integrację funkcji transakcyjnych, zaawansowanego przetwarzania tekstu i narzędzi analitycznych w jednym narzędziu biznesowym" - podkreśla Vishal Sikka. SAP 360 Customer bazuje na narzędziach rodziny SAP CRM działających w ramach środowiska SAP HANA. Rozwiązanie już niebawem ma być oficjalnie dostępne w ofercie SAP - będzie oferowane zarówno jako usługa, jak również jako oprogramowanie działające w obrębie korporacyjnej infrastruktury IT.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200