SAP chce rozwijać systemy BI pod kątem szybkiej analizy Facebooka i Twittera

Oprogramowanie SAP Business Objects ma zyskać nowe funkcje wspierające przetwarzanie informacji dostępnych w popularnych serwisach społecznościowych. Wykorzystanie opartej na technologii in-memory platformy SAP HANA ma pozwalać na prowadzenie takich analiz w czasie rzeczywistym.

Zdaniem przedstawicieli koncernu SAP połączenie nowych możliwości środowiska analitycznego Business Objects i platformy HANA pozwoli m.in. na sprawne analizowanie dużych ilości nieustrukturyzowanych informacji dostępnych na publicznych profilach użytkowników serwisów społecznościowych. Dane mają być pobierane za pośrednictwem dedykowanych interfejsów API.

Zdaniem przedstawicieli SAP informacje pochodzące z internetowych społeczności mogą być z powodzeniem wykorzystywane m.in. do prognozowania trendów rynkowych oraz wpływu rozmaitych zdarzeń na wizerunek firm i postrzeganie wybranych marek. Oprogramowanie Business Objects zyska m.in. usprawnienia w zakresie przetwarzania tekstu i nowe funkcje związane z prezentacją wyników analiz. Niewykluczone, że mechanizmy przetwarzania tekstu będą oparte m.in. na technologiach przejętej przez spółkę Business Objects firmy Inxight. SAP kupił firmę Business Objects w 2007 roku.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl

Dodatkowo SAP zamierza oferować predefiniowane pakiety rozwiązań analitycznych wyspecjalizowane pod kątem przetwarzania różnych rodzajów informacji pochodzących z konkretnych źródeł. Standaryzacja i wstępna integracja różnych rozwiązań Business Intelligence firmy SAP ma pozwalać m.in. na zmniejszenie kosztów i skrócenie projektu wdrożenia oprogramowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200