SAP Polska wprowadza nowy program partnerski

Każda z firm współpracujących z polskim oddziałem SAP ma czas do końca czerwca br. na przeszkolenie personelu i dostosowanie się do nowych warunków współpracy.

Od połowy 2001 r. wejdzie w życie nowy program dla firm współpracujących z SAP Polska.

Zmiany związane są z wprowadzaniem ogłoszonego w maju 2000 r. programu mySAP.com Partner Value Net. "W ofercie firmy pojawiły się nowe produkty i usługi. Ich wprowadzenie wymagało pewnych modyfikacji w strategii współpracy z partnerami. Są to zmiany o charakterze globalnym, mające na celu dostosowanie polskiego rynku do strategii koncernu" - mówi Piotr Milewski, menedżer ds. aliansów w SAP Polska. Do końca czerwca br. każdy z polskich partnerów ma czas na przeszkolenie personelu i dostosowanie się do nowych warunków współpracy.

<B>Partnerzy nowej kategorii</B>

Podstawową zmianą, jaka zaszła w programie, jest rozszerzenie kategorii partnerów biznesowych. Program mySAP.com Partner Value Net stwarza partnerom możliwość współpracy w 7 kategoriach: usług, technologii, oprogramowania, hostingu, kanałów sprzedaży, materiałów i serwisu - na 4 różnych poziomach zaangażowania. Współpraca ta już wkrótce ma się odbywać przede wszystkim za pośrednictwem SAP Service Marketplace. Jest to portal typu business-to-business, stwarzający możliwość promocji i sprzedaży rozwiązań wśród innych partnerów i klientów firmy.

Zobacz również:

  • Facebook bez treści informacyjnych w Kanadzie
  • Jak CIO może wesprzeć budowanie ekosystemu partnerów innowacji

Nie oznacza to, że na polskim rynku od razu pojawią się wszystkie kategorie partnerów. Oprócz partnerów ds. usług (dawnych partnerów wdrożeniowych) i ds. kanałów (dawnych VAR) prawdopodobnie wkrótce pojawią się partnerzy hostingowi, zajmujący się szeroko pojętym outsourcingiem - od zdalnego zarządzania aplikacjami, po outsourcing procesów biznesowych - oraz tzw. partnerzy ds. zawartości (content partners). Ta ostatnia grupa zajmie się świadczeniem usług związanych m.in. z zarządzaniem katalogami na rzecz firm tworzących rynki elektroniczne oparte na produktach SAP.

<B>Stała liczba firm</B>

Jak sądzą przedstawiciele SAP, wprowadzenie nowych kategorii nie będzie oznaczało wejścia na polski rynek nowych firm partnerskich. Nie oznacza to również ograniczenia ich liczby.

Wraz ze zmianami w programie partnerskim SAP Polska wprowadza również program certyfikacji dla tzw. systemów prekonfigurowanych. "Rozesłaliśmy już naszym partnerom szczegółowe formularze z pytaniami, dotyczącymi proponowanych przez nich usług" - mówi Piotr Milewski.

<B>Większa konkurencja</B>

W opinii firm partnerskich SAP Polska obecnie mamy do czynienia z nadwyżką liczby konsultantów, zajmujących się systemem R/3, biorąc pod uwagę liczbę prowadzonych wdrożeń i wolniejszy od zakładanego rozwój rynku. Przedstawiciele tych firm twierdzą, że zmiany dotychczasowych warunków współpracy narzucone przez koncern wynikają także z faktu, że SAP Polska dysponuje znaczną liczbą własnych konsultantów, którzy konkurują ze specjalistami z firm partnerskich.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200