SAP HANA w samochodach BMW

BMW zaprezentowało samochód zintegrowany z chmurą. Partnerem technologicznym jest SAP.

Pomysł na zintegrowanie samochodu osobowego z chmurą obliczeniową nie jest nowy. Tym razem jednak zamiast organizować własne zaplecze technologiczne - jak w przypadku Volvo - światowy gigant motoryzacyjny postanowił skorzystać z istniejących już i sprawdzonych rozwiązań. O pomoc BMW zwróciło się do rodzimego SAPa. Zaprezentowany prototyp wykorzystuje SAP HANA Cloud Platform.

SAP HANA w samochodach BMW

fot. BMW

System umożliwia dowolnym przedsiębiorstwom, np. operatorom stacji benzynowych, parkingów lub punktów gastronomicznych zamieszczanie w chmurze swojej oferty handlowej, informacji o promocjach itd. Samochód uwzględnia określone wcześniej preferencje kierowcy, oraz pasażerów, wyszukuje w modelu M2M, a następnie zaznacza na planowanej trasie punkty handlowo-usługowe, które mogą się okazać interesujące. Informacje wyświetlane są na desce rozdzielczej samochodu. Możliwe jest jednak także podejrzenie ich z poziomu smartfona lub tabletu.

Jak twierdzi przedstawiciel SAP:

Przykładowo, system do nawigacji z wyprzedzeniem wyszukuje i informuje kierowcę o najlepszym miejscu do zaparkowania, a także o wysokości opłat za postój. Podobnie działa system oferujący kupony na zakupy w sklepach, restauracjach lub innych punktach gastronomicznych wzdłuż trasy przejazdu.

To tylko jedna z wielu możliwości, jakie daje system oparty na SAP HANA. Obie firmy przyznają, że ta nowa odsłona nawigacji, bogato czerpiącej z chmury jest wygodna i bezpieczna. Może się też okazać opłacalna. Zarówno z perspektywy kierowcy jak i małego biznesu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200