Rywal Google - Neva rezygnuje z wyszukiwarki na rzecz rozwoju AI

Kolejna firma mocno angażuje się w rozwój sztucznej inteligencji. Tym razem kosztem innego rozwiązania.

Neeva to stosunkowo niewielkie przedsiębiorstwo zajmujące się wyszukiwaniem w sieci, które zostało założone w 2019 roku przez jednego z byłych dyrektorów Google. W sobotę - 20 maja 2023 roku firma ogłosiła, że zamierza w niedalekiej przyszłości zamknie swoją działalność związano z wyszukiwaniem w sieci. Siły i zasoby zostaną przekazane do działów zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji praz dużych modeli językowych (LLM). Tym samym Neeva zmienia swój model działalności.

Koniec wyszukiwarki Neeva
Źródło: Neeva.com

Koniec wyszukiwarki Neeva

Źródło: Neeva.com

We spisie blogowym firma przyznała, że z 50-osobowym zespołem ciężko stworzyć nową wyszukiwarkę sieciową mogąca konkurować z ugruntowanymi rywalami. Przekazano również informacje o trudnościach, które napotkano podczas testów wyszukiwarki.

Zobacz również:

  • Czy za wyszukiwarkę Google z AI trzeba będzie płacić?

Wbrew powszechnemu przekonaniu, przekonanie użytkowników do płacenia za lepsze doświadczenia było w rzeczywistości mniej trudnym problemem niż skłonienie ich do wypróbowania nowej wyszukiwarki w pierwszej kolejności.

Neeva proponowała wyszukiwarkę bez żadnych reklam w zamian za subskrypcje. Za 5,99 dolarów miesięcznie lub 49,99 dolarów rocznie użytkownicy mogli korzystać z wyszukiwarki Neeva na wszystkich urządzeniach. Subskrypcja oferowała również dostęp do menedżera haseł oraz VPNa.

W styczniu 2023 roku firma Neeva uruchomiła rozwiązanie NeevaAI, które konkuruje z Google Bard oraz Bing Chat. Rozwiązanie to będzie podwalinami pod nową działalność organizacji.

Neeva zamknie swoją wyszukiwarkę konsumencką w nadchodzących tygodniach, wraz z witryną Neeva.com. Wszystkie dane użytkowników zostaną usunięte, a osoby, które zarejestrowały się w Neeva Premium, otrzymają zwrot pieniędzy.

W przyszłości Neeva rozwijać będzie się w sektorze B2B i wesprze klientów korporacyjnych w budowie modeli LLM i implementacji AI w ich autorskich rozwiązaniach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200