Rynkowa wierność

WA-PRO zamierza jeszcze w tym roku opracować wersje swoich aplikacji, działające na platformie Windows. Firma rozbuduje także sieć dilerską.

WA-PRO zamierza jeszcze w tym roku opracować wersje swoich aplikacji, działające na platformie Windows. Firma rozbuduje także sieć dilerską.

WA-PRO s.c. z Warszawy prowadzi prace nad stworzeniem wersji pod Windows swoich programów dla małych i średnich firm. Zamierza także opracować wersje oparte na serwerach baz danych SQL firm Microsoft i Oracle. "Chcemy również umożliwić użytkownikom komunikację z partnerami handlowymi przez Internet, wymianę dokumentów księgowych, publikowanie oferty na stronach WWW, przyjmowanie i realizację zamówień online, a także tworzenie sklepów internetowych" - mówi Wojciech Frysztak, prezes WA-PRO. Firma planuje dalsze zmiany związane ze strukturą sieci dilerskiej. Partnerzy mają otrzymać certyfikat uprawniający do reprezentowania WA-PRO na danym terenie, a także obsługi klientów w zakresie sprzedaży, szkoleń i pomocy technicznej.

Działaj globalnie

Od początku istnienia WA-PRO specjalizowała się w produkcji oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma zdecydowała się na ten sektor, ponieważ charakteryzował się on dużą dynamiką wzrostu i olbrzymim potencjałem. "Segment ten nadal stanowi bardzo dużą i obiecującą część rynku" - podkreśla Wojciech Frysztak. Oprogramowanie na ten rynek musiało jednak spełniać określone warunki - łatwość instalacji i maksymalna niezawodność. Niezbędne też było wbudowanie mechanizmów kontroli i korekty danych, które pozwalałyby na rozwiązywanie problemów samodzielnie przez użytkowników. "Mimo zastosowania w naszym oprogramowaniu coraz bardziej zaawansowanych technologii, chcemy pozostać w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Nowe programy będą propozycją dla firm, które urosły, mają większe wymagania, potencjał i możliwości" - dodaje Wojciech Frysztak.

Silna czołówka

Choć programy WA-PRO nie są przeznaczone do obsługi dużych przedsiębiorstw, to korzystają z nich takie firmy, jak Siemens czy Bertelsman Media. Przedstawiciele producenta twierdzą, iż sprawdzają się one w lokalnych oddziałach zachodnich przedsiębiorstw.

Na rynku oprogramowania wspierającego zarządzanie małych i średnich przedsiębiorstw działa obecnie kilkuset producentów, ale rynek ten zdominowało kilku największych. "W perspektywie czterech lat pozostanie kilku znaczących producentów. Jedyną szansą na przetrwanie dla małych producentów jest albo fuzja, albo silna koncentracja na wybranej niszy rynkowej" - uważa Wojciech Frysztak.

Lokalne początki

Początkowo WA-PRO oferowało dwa programy: system obsługi magazynów i sprzedaży WF-MAG oraz księgę przychodów i rozchodów WF-KaPeR. Firma koncentrowała się na pozyskaniu klientów z Warszawy i dawnego województwa warszawskiego. "Stopniowo zaczęliśmy jednak myśleć o rozszerzeniu obszaru działania. Nie chcieliśmy pozostać firmą o zasięgu lokalnym, konieczne więc było stworzenie ogólnopolskiej sieci dilerów. Stało się to jednym z naszych priorytetów" - mówi Wojciech Frysztak. Opracowano kolejne programy: system finansowo-księgowy - WF-FaKir, kadrowo-płacowy - WF-GANG oraz system ewidencji środków trwałych i amortyzacji - WF-bESTiA. Wszystkie aplikacje są sprzedawane niezależnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200