Rynek urządzeń Bluetooth osiągnie w 2001 r. wartość 2,5 mld USD

Zdaniem analityków z Frost & Sullivan, do końca br. zostanie sprzedanych ok. 11 mln urządzeń umożliwiających wykorzystywanie tej technologii.

Sprzedaż urządzeń wykorzystujących technologię komunikacji bezprzewodowej Bluetooth powinna osiągnąć w br. wartość 2,5 mld USD - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Frost & Sullivan. Szacuje ona, że w tym roku zostanie sprzedanych ok. 11 mln tego typu urządzeń.

Ponadto analitycy utrzymują, że jeśli specyfikacja Bluetooth 1.1 zostanie przyjęta przez Bluetooth Special Interest Group (SIG), co jest planowane jeszcze na ten miesiąc, przychody firm zajmujących się tą technologią mogą być jeszcze większe. Autorzy raportu są przekonani, że choć opóźnienie we wprowadzaniu produktów Bluetooth na rynek spowodowało pewną konsternację w mediach i samej branży, to powszechne wsparcie ze strony ok. 2000 producentów zrzeszonych w SIG zapewni tej technologii długoterminową popularność. Jako podstawowe jej zastosowanie analitycy podkreślają funkcję zastąpienia połączeń kablowych. Bluetooth jest przeznaczona bowiem do obsługi tzw. sieci osobistych PAN (Personal Area Network) - wymiany informacji między komputerami, sprzętem peryferyjnym i urządzeniami elektronicznymi powszechnego użytku, np. bezprzewodowe połączenie telefonu komórkowego i zestawu głośno mówiącego.

Zobacz również:

W roku 2001 nie należy się jednak spodziewać zbyt dużej liczby różnych tego typu produktów na rynku. Autorzy raportu przewidują, że początkowo wykorzystanie tej technologii ograniczy się do kart PC, telefonicznych zestawów słuchawkowych i kilku innych produktów zastępujących połączenia kablowe. Frost & Sullivan twierdzi, że liderem tego rynku z pewnością zostanie szwedzki Ericsson, współtwórca Bluetooth.

***

Ericsson licencjonuje Intelowi przemysłowe rozwiązania Bluetooth