Rynek smartfonów nadal bez fajerwerków

Słaby popyt konsumencki nadal opóźnia ożywienie na rynku smartfonów – wynika z IDC Tracker.

Rynek smartfonów nadal bez fajerwerków

Fot. Kaique Rocha, Pexels

Według nowej prognozy International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, globalne dostawy smartfonów spadną o 3,2% w 2023 r., osiągając łącznie 1,17 miliarda sztuk w tym roku. Jest to korekta w dół w stosunku do spadku o 1,1% prognozowanego w lutym. Korekta jest spowodowana kilkoma czynnikami, w tym słabszymi perspektywami gospodarczymi i trwającą inflacją. Pomimo niższej prognozy na 2023 r., IDC nadal spodziewa się ożywienia rynku w 2024 r. ze wzrostem o 6,0% rok do roku.

Rynek smartfonów nadal bez fajerwerków

Źródło: IDC

"Nasze rozmowy z kanałami dystrybucji, partnerami w łańcuchu dostaw i głównymi producentami OEM wskazują na to, że ożywienie zostanie przesunięte w czasie, a druga połowa roku będzie słabsza" - powiedziała Nabila Popal, dyrektor ds. badań w dziale Mobility and Consumer Device Trackers w IDC. "Popyt konsumencki odradza się znacznie wolniej niż oczekiwano we wszystkich regionach, w tym w Chinach. Jeśli rok 2022 był rokiem nadmiaru zapasów, to rok 2023 jest rokiem ostrożności. Podczas gdy każdy chce mieć zapasy gotowe na nadejście fali nieuchronnego ożywienia, nikt nie chce utknąć z nimi zbyt długo. Oznacza to również, że marki, które podejmą ryzyko - we właściwym czasie - mogą potencjalnie czerpać ogromne korzyści ze wzrostu udziałów".

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Składane smartfony będą droższe, a zarazem tańsze
  • Rośnie rynek używanych smartfonów

"Zapasy w kanałach sprzedaży pozostają na wysokim poziomie w wielu regionach i choć sytuacja uległa poprawie, zaufanie ze strony dostawców jest nadal niskie" - powiedział Ryan Reith, wiceprezes grupy Mobility and Consumer Device Trackers w IDC. "Wciąż widzimy więcej składanych konstrukcji na rynku, co jest wielkim krokiem technologicznym dla branży, ale czas jest niefortunny, biorąc pod uwagę przeciwności. Ponieważ wiele firm nadal koncentruje się na ograniczaniu budżetów, skutki tych decyzji mogą być długotrwałe. Nadszedł czas, aby zainwestować w klientów oraz to, czego potrzebują i chcą. Wsparcie marketingowe, zachęty sprzedażowe i wsparcie promocyjne powinny znajdować się na szczycie tej listy".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200