Rynek smart home zanotował ponad 10% wzrostu w ciągu roku

Globalny rynek inteligentnych urządzeń domowych wzrósł o 10,3% rok do roku w trzecim kwartale 2021 r. , dostarczając ponad 221,8 mln urządzeń - wynika z raportu International Data Corporation (IDC) „Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker”.

Rynek smart home zanotował ponad 10% wzrostu w ciągu roku

pl.freepik.com

Pomimo utrzymujących się w pandemii zakłóceń w łańcuchu dostaw, bezrobocia i nierównomiernego ożywienia gospodarczego, popyt konsumencki pozostał wysoki na urządzenia smart home, takie jak inteligentne telewizory, głośniki czy oświetlenie. Według autorów raportu „Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker IDC” światowy rynek inteligentnych urządzeń domowych wzrósł o 10,3% rok do roku w trzecim kwartale 2021 r., dostarczając ponad 221,8 mln urządzeń. Największy udział w dostawach jednostkowych w 3 kw. miały USA (wzrost o 9,5% w ujęciu kwartalnym). Chiny były drugim największym krajem pod względem wolumenu dostaw z udziałem 24,7%, ale odnotowały spadek o 5,2% w porównaniu do 2Q21. Europa Zachodnia i Ameryka Łacińska odnotowały solidny wzrost sekwencyjny, odpowiednio o 17,9% i 15,0%.

Urządzenia do rozrywki wideo (np. smart TV) utrzymały największy wolumen dostaw w trzecim kwartale, stanowiąc 35,3% wszystkich dostaw. Urządzenia do monitorowania domu/bezpieczeństwa, (inteligentne kamery i zamki) stanowiły 20,4% dostaw i wzrosły o 13,5%. „Rynek inteligentnych urządzeń domowych radzi sobie lepiej niż inne towary konsumpcyjne w czasie trwającej pandemii Covid-19, choć w różnym stopniu w różnych regionach” – ocenia Adam Wright, starszy analityk ds. inteligentnych urządzeń domowych i biurowych z IDC. „Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci przesunęli swoje priorytety wydatków z innych obszarów, takich jak wakacje i wychodzenie na posiłki, aby skupić się na dodaniu większego komfortu, wygody i rozrywki w domu.”

Zobacz również:

  • Nowa wizja inteligentnego domu firmy Amazon pod znakiem AI i Edge
  • Wyświetlacze OLED będą wydajniejsze dzięki odkryciu Polaków?

Niezależnie od pandemii, najważniejsze czynniki napędzające wzrost rynku na poziomie globalnym obejmują rosnącą penetrację łączy szerokopasmowych, rosnące dochody rozporządzalne oraz szybko rosnącą świadomość konsumentów w zakresie inteligentnych urządzeń domowych - napędzane częściowo przez szeroko zakrojone kampanie marketingowe i edukacyjne prowadzone przez wiodących sprzedawców na rynku. Wzrost rynku jest jednak nadal ograniczany przez ciągłe obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności, jak również wrażliwość cenową konsumentów na początkowe i bieżące koszty urządzeń i usług.

„Konsumenci nie tylko kupują więcej urządzeń, ale płacą za nie więcej, ponieważ średnie ceny sprzedaży wzrosły o 3%" – dodaje Jitesh Ubrani, kierownik badań w dziale Mobile Device Trackers firmy IDC. "Wzrost cen jest po części spowodowany zakłóceniami w dostawach, ale kluczową rolę odegrały również nowe produkty i ulepszone funkcje w różnych typach urządzeń. Ceny ASP dla znaczących kategorii, takich jak telewizory, wzrosły o prawie 7% w związku z rosnącą popularnością wyświetlaczy OLED. Podobnie, inteligentne wyświetlacze, które zazwyczaj kosztują więcej, również wyprzedziły tradycyjne inteligentne głośniki”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200