Rynek jeszcze niegotowy

Microsoft zakończył pilotażowy program detalicznej sprzedaży oprogramowania Office XP na zasadach subskrypcji. W jego ramach klienci mogli nabyć pakiet z ograniczoną czasowo licencją, której okres przedłuża się za odpowiednią opłatę. Subskrypcyjną sprzedaż oprogramowania dla klientów indywidualnych Microsoft prowadził w Australii, Nowej Zelandii i Francji.

Pilotażowy program nie będzie jednak kontynuowany. Zarząd Microsoftu po przeanalizowaniu sytuacji uznał, że „rynek konsumencki nie jest jeszcze w pełni gotowy na zaadaptowanie takiego modelu sprzedaży”. Oferta spotkała się ze stosunkowo dużym zainteresowaniem. Według przedstawicieli Microsoftu - mimo jasnego przedstawienia warunków umowy - największym problemem był „brak świadomości użytkowników, że po wygaśnięciu czasowej licencji nie będą mogli dalej użytkować bez wniesienia opłaty subskrypcyjnej”.

Wszystkim użytkownikom pilotażowego programu firma zdecydowała się jednak zaoferować bezpłatne uaktualnienie do pełnej licencji bez ograniczenia czasowego. Microsoft nie ujawnił szczegółowych danych dotyczących liczby sprzedanych „subskrypcyjnych” pakietów Office XP.

Zobacz również:

  • Nord Security otwiera w Warszawie biuro
  • Meta opracowała webową wersję usługi Imagine
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200