Rynek e-commerce może zostać wkrótce gruntownie przebudowany

Analitycy przewidują, że stanie się tak za sprawą chińskiej korporacji ByteDance (czyli właściciela TikToka), która zamierza uruchomić platformę zakupową o zasięgu ogólnoświatowym i będzie konkurować z rozwiązaniami e-commerce gigantów takich jak Amazon, Alibaba czy AliExpress.

Foto: Nataliya Vaitkevich/Pexels

Na razie nie wiadomo, czy będzie to całkiem autonomiczna usługa, czy też zostanie zintegrowana z TikTokiem. Wiele przemawia za tym, że ByteDance wybierze tę drugą opcję, co spowoduje dalsze umocnienie pozycji TikToka.

Nowa platforma zakupowa ma mieć zasięg ogólnoświatowy, chociaż będzie zapewne oferować głównie chińskie produkty. ByteDance przygotowuje się od wielu miesięcy do uruchomienia projektu i obecnie szuka intensywnie w na całym świecie osób, które mają doświadczenie w handlu elektronicznym.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • Amazon do pracowników: roboty was nie zastąpią

Przyglądając się wymaganiom, jakie ByteDance stawia przed potencjalnymi pracownikami, nowa platforma będzie funkcjonować na podobnych zasadach, jak ma to miejsce w przypadku znanej usługi AliExpress.

ByteDance ma już pewne doświadczenie w tej dziedzinie, gdyż od jakiegoś czasu wprowadza do usługi TikTok cząstkowe rozwiązania wspierające e-commerce, np. zintegrowanie z bardzo popularną aplikacją zakupową Shopify, dzięki czemu firmy mogą dodawać do swoich profili zakładki obsługujące elektroniczne zakupy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200