Rynek dotcomów

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Pricewaterhose Coopers większość europejskich spółek internetowych, którym wróżono rychły upadek przetrwały i mają się dobrze.

Z ankiety, w której udział wzięło 400 kierowników spółek internetowych z Francji, Anglii, Holandii i Niemiec 90% firm ankietowanych w zeszłym roku nadal istnieje na rynku i prowadzi swoją działalność.

W tym roku aż 66% niemieckich przedsięwzięć internetowych przyniosło zysk. W Wielkiej Brytanii ten odsetek jest znacznie mniejszy i wynosi 24%. Jednak według analityków różnice te są raczej wynikiem różnych metod liczenia zyskowności, niż słabej kondycji brytyjskich dotcomów.

Większość firm internetowych przewartościowała swoje priorytety. Firmy angielskie i niemieckie zdecydowały się na osiągnięcie rentowności przez obcinanie wydatków. Francuzi skupili się na podnoszeniu jakości usług, a Holendrzy na zintensyfikowaniu akcji marketingowych. Wszyscy są ostrożniejsi w zatrudnianiu nowych pracowników, zwłaszcza tych kreatywnych bez doświadczenia. 41% firm, które ostały się na rynku liczą na rozwój i pozyskanie inwestorów.