Rynek do wzięcia

Pół miliarda złotych zamierza przeznaczyć na inwestycje, w ciągu trzech najbliższych lat, internetowa spółka Telekomunikacji Polskiej SA.

Pół miliarda złotych zamierza przeznaczyć na inwestycje, w ciągu trzech najbliższych lat, internetowa spółka Telekomunikacji Polskiej SA.

Spółka tp.internet, będąca włas-nością TP SA, oficjalnie rozpoczęła działalność podczas kieleckich targów technologii Internet i intranet, które odbyły się pod koniec października br. Do końca br. liczba zatrudnionych w spółce pracowników ma przekroczyć 60 osób. Sławomir Kulągowski, prezes tp.internet, nie ujawnił, jaki budżet jest przewidziany na działalność spółki w przyszłym roku. Okreś-lił jedynie docelowy poziom planowanych wydatków w perspektywie trzyletniej, które wyniosą 500 mln zł. "W tym czasie całkowite inwestycje w polską branżę internetową wyniosą ponad półtora miliarda złotych" - uważa Sławomir Kulągowski.

Pieniądze zostaną przeznaczone głównie na rozwój bazy sieciowej, usług dodanych, a także przejęcia dostawców Internetu. Nieoficjalnie mówi się, że tp.internet prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami.

W pierwszym etapie spółka skoncentruje się na oferowaniu usług opartych na zasobach serwerowych (poczty elektronicznej i WWW), a także dostępu do Internetu w bardziej zróżnicowanej skali jakości i ceny niż jest to możliwe w obecnej ofercie Telekomunikacji Polskiej. Tp.internet przejmie część usług od TPNetu. W przyszłym roku spółka zamierza otworzyć własny portal internetowy (obecnie jest dostępny jedynie prosty serwis informacyjnyhttp://www.tpi.pl) oraz oferować usługi związane z handlem elektronicznym i outsourcingiem aplikacji sieciowych.

Sławomir Kulągowski deklaruje chęć współpracy z firmami internetowymi, upatrując swoją główną konkurencję w Internet Partners, Elektrimie i Netii Telekom. "Pragniemy być główną siłą napędową rozwoju usług handlu elektronicznego w Polsce" - mówi.

Tp.internet ma zamiar obsługiwać zarówno klientów indywidualnych, jak i duże korporacje. W roku 2002 r. wielkość rynku internetowego w Polsce przedstawiciele firmy szacują na prawie miliard dolarów, z czego 80% ma przypadać na klientów korporacyjnych. W usługach dostępowych tp.internet zamierza wykorzystywać zarówno rozwiązania bezprzewodowe, jak i te bazujące na urządzeniach końcowych nie będących komputerami PC.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200