Rynek CRM wzrośnie do 11,4 mld USD

Według najnowszej prognozy IDC, globalny rynek aplikacji CRM osiągnie wartość 11,4 mld USD w 2008 r. W okresie 2004-2008 średnioroczna stopa wzrostu wyniesie 8,9 proc. - szacuje firma analityczna.

Numerem jeden światowego rynku (w 2003 r.) jest Siebel, chociaż jego udział stopniowo maleje w stosunku do 2002 i 2001 r. Druga pozycja należy do SAP, który z powodzeniem umocnił się jako wicelider. Rośnie znaczenie, towarzyszącym aplikacjom CRM, rozwiązań analitycznych. W ubiegłym roku rynek ten wzrósło 12,7 proc. do 908,7 mln USD. Wzrasta również koncentracja - pięciu czołowych dostawców kontroluje 44 proc. rynku, nie tylko dzięki wzrostowi spółek takich jak Siebel, SAS Institute oraz NetIQ, ale również mniejszym graczom jak Coremetrics i DoubleClick - twierdzi IDC.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200