Ruszyła rejestracja na maraton programowania

Od 16 kwietnia do 13 maja br. trwać będzie rejestracja do hackatonu - Hack4Europe, czyli 48-godzinnego maratonu programowania. Podczas hackatonu, na bazie cyfrowych zasobów największej, europejskiej biblioteki cyfrowej mają powstać aplikacje, które pokażą jak można wykorzystać, społecznie i biznesowo, otwarte zasoby kultury.

To już druga edycja w Polsce, międzynarodowego konkursu, którego celem jest zachęcenie młodych programistów i IT designerów do twórczego wykorzystania zbiorów największej europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana. Odbędzie się ona w Warszawie w dniach 26-27 maja 2012r. Z wszystkich zarejestrowanych osób wybranych zostanie 35 uczestników projektu, którzy uzyskają dostęp do ponad 20 milionów cyfrowych obiektów dziedzictwa kulturowego Europy - obrazów, fotografii, druków, materiałów audiowizualnych i audialnych. Uczestnikom udostępniony zostanie też interfejs programowania aplikacji Europeany.

Zadaniem uczestników Hackatonu będzie stworzenie aplikacji, które pokażą jak można wykorzystać, zarówno społecznie jak i biznesowo, otwarte zasoby kultury. Najlepsze aplikacje, które powstaną w czasie trwania maratonu, zostaną nagrodzone w czterech kategoriach: Najbardziej innowacyjna aplikacja, Aplikacja o największym potencjale społecznym, Aplikacja o największym potencjale komercyjnym i Nagroda publiczności.

Zobacz również:

  • Jak używać Rusta z Pythonem, a Pythona z Rustem

Podczas ubiegłorocznej edycji Hack4Europe wśród czterech najlepszych europejskich aplikacji znalazła się stworzona przez polskich programistów aplikacja na telefony komórkowe Art4Europe. Użytkownik tej aplikacji, który będąc np. w muzeum zrobi zdjęcie obrazu telefonem dzięki Art4Europe pobierze dodatkowe informacje na temat tego obrazu z Europeany. Jeżeli opis obrazu jest w języku, którego użytkownik nie zna, aplikacja może ten opis przetłumaczyć, a nawet zamienić na postać audio. Dodatkowo użytkownik może zostać skierowany np. do sklepu internetowego z reprodukcjami obrazu lub książkami z opisem obrazu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200