Ruszyła kampania "Dziecko w sieci"

Celem akcji jest uświadomienie zagrożeń, na jakie mogą zostać narażone dzieci korzystające z Internetu. Kampanię przygotowuje Fundacja Dzieci Niczyje.

Kampania odbywa się pod hasłem „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie”. Organizatorzy chcą uświadomić rodzicom, jak niebezpieczne może być podawanie przez ich pociechy prywatnych danych osobom nowopoznanym w Sieci. Jak zaznacza FDN, pedofilia w Internecie jest coraz częstszym zjawiskiem.

Fundacja przedstawiła bardzo niepokojące statystyki. Z badań przeprowadzonych przez FDN wynika, że 64% dzieci surfujących w Sieci podało obcemu swój numer telefonu, 42% - adres zamieszkania, a aż 44% przesłało swoje zdjęcie. Co więcej, jedna czwarta badanych spotkała się z nieznajonym poznanym przez Internet. Statystyki dotyczą zeszłego roku.

Zobacz również:

  • ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Wkrótce pojawią się plakaty i spoty towarzyszące akcji. Na afiszach znajdzie się hasło: "Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie. Zadbaj, by twoje dziecko korzystając z internetu nigdy nie podawało swoich danych osobowych i nie umawiało się z nieznajomymi".

Kampania jest przeprowadzana wspólnie z Fundacją Kid Protest oraz firmą VA Strategic Communications. Patronat honorowy objęły: Ambasada Brytyjska i Polski Komitet UNESCO.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200