Rusza internetowa agrogiełda

Serwis z tabelą ofert kupna i sprzedaży towarów rolnych oraz spożywczych został stworzony przez spółkę NetBrokers, zależną od biura maklerskiego rynku towarowego KrakBrokers i ComArch SA.

Dzisiaj (1 czerwca), pod adresem www.netbrokers.com.pl, rozpoczyna działalność tabela ofert kupna i sprzedaży towarów rolnych i spożywczych. Agrogiełda została stworzona przez spółkę NetBrokers, w ok. 70% zależną od biura maklerskiego rynku towarowego KrakBrokers, w 30% od ComArch SA.

"Mamy nadzieję, że na przełomie roku serwis NetBrokers stanie się prawdziwą giełdą, na której będzie można zawierać transakcje za pośrednictwem wirtualnej izby rozliczeniowej" - przekonuje Paula Syguła, prezes zarządu NetBrokers SA.

Początkowo w serwisie będą dostępne jedynie tabele ofert, podzielone na poszczególne segmenty rynku towarów rolnych: rynek mięsa i drobiu, zboża, warzyw i owoców, artykułów sypkich, mleczarskich i tłuszczy. Przy każdej ofercie sprzedaży lub kupna znajdzie się standardowa nazwa produktu, proponowana cena, ilość, parametry jakości, warunki dostawy i płatności, lokalizacja towaru, ewentualnie dane takie, jak data przydatności do spożycia czy kontakt z firmą wystawiającą ofertę oraz osobą odpowiedzialną za negocjacje i zawarcie transakcji. Dostępne będą również mechanizmy umożliwiające odnalezienie konkretnej oferty. Dodatkową zachętą dla podmiotów wystawiających oferty jest możliwość otrzymania z serwisu informacji zwrotnej o zainteresowania potencjalnych klientów.

Serwis będzie dostępny jedynie dla podmiotów, które opłacą abonament. Właśnie z abonamentu (500 zł miesięcznie), a częściowo także reklam, organizatorzy serwisu zamierzają czerpać dochody. W przyszłości serwis będzie prawdopodobnie pobierał także prowizję od transakcji zawieranych za jego pośrednictwem.

"Chcemy, aby nasza tabela ofert agrorynku powoli przekształcała się w portal wertykalny, zamieszczający wiadomości na temat wydarzeń na rynku rolnym, komentarze maklerów działających na rynku towarowym, analizy, zestawienia stawek celnych, przeglądy prasy związanej z agrobiznesem" - mówi Paula Syguła. Przez pierwsze 7 miesięcy swojej działalności NetBrokers planuje pozyskanie 500 abonentów. Inwestycja jest obliczona na ok. 7 mln zł.