Rośnie sprzedaż bezpośrednia przez Internet

Do roku 2010 co czwarty sprzedany produkt i usługa będą trafiać bezpośrednio do klienta, a wartość tej sprzedaży osiągnie poziom 1,1 bln USD - wynika z badań przeprowadzonych przez Peppers and Rogers Group oraz Institute for the Future. Dla porównania w ubiegłym roku wartość ta wyniosła 190 mld USD.

Do roku 2010 co czwarty sprzedany produkt i usługa będą trafiać bezpośrednio do klienta, a wartość tej sprzedaży osiągnie poziom 1,1 bln USD - wynika z badań przeprowadzonych przez Peppers and Rogers Group oraz Institute for the Future. Dla porównania w ubiegłym roku wartość ta wyniosła 190 mld USD.

Oznacza to, że liczba gospodarstw domowych korzystających z handlu elektronicznego oraz usług dostarczania zamówionych przez Internet produktów spożywczych wzrośnie z obecnych 6 mln do 29 mln.

Badania wykazały też, że 75% amerykańskich klientów korzystało co najmniej raz z form sprzedaży bezpośredniej takich jak katalogi wysyłkowe czy Internet. Jednak w ciągu pierwszych 10 lat nowego tysiąclecia popularność zakupów z papierowych katalogów będzie maleć. Ich udział w sprzedaży bezpośredniej spadnie w tym czasie z 67% do 50%. Liczba zakupów dokonywanych przez Internet potroi się i wzrośnie natomiast z 11% do 33%.