Rośnie skala zagrożeń

W tym roku liczba incydentów naruszenia bezpieczeństwa wzrosła – wynika z badania Dell Global Data Protection Index 2022.

Rośnie skala zagrożeń

Fot. Negative Space/Pexels

„Cyberataki stały się w tym roku jeszcze bardziej powszechne, co oznacza, że bezpieczeństwo firm jest jeszcze bardziej zagrożone. Prawie wszystkie wyzwania są związane z ochroną danych Według naszych szacunków, w ciągu ostatnich 12 ostatnich miesięcy, w efekcie utraty danych, firma działająca na rynku EMEA straciła średnio 1,24 mln. (w skali świata było to 1,06 mln USD). Co istotne, trendem jest przenoszenie przechowywanych danych do chmury publicznej, może to powodować dalsze problemy z ich ochroną, a w efekcie wzrost kosztów” – stwierdził Dariusz Piotrowski, dyrektor zarządzający Dell Technologies w Polsce.

W ubiegłym roku cyberataki stanowiły 48 proc. wszystkich incydentów (wzrost z 37 proc. w 2021 r.), była to też główna przyczyna utraty danych. Wyniki badania Dell wykazały również, że 85 proc. przedsiębiorstw widzi korzyść płynącą z redukcji liczby dostawców systemów bezpieczeństwa. Ponadto, przedsiębiorstwa korzystające z jednego dostawcy ponosiły o 34 proc. mniejsze koszty przywrócenia sprawności po cyberatakach niż przedsiębiorstwa, które korzystały ze wsparcia wielu firm w tym zakresie.

Zobacz również:

  • Innowacje zmieniają biznes
  • Dzięki tej umowie polska policja zyska wiedzę i narzędzia zapobiegające cyfrowym zagrożeniom
  • Nowa inicjatywa – HPE Innovation Club
Rośnie skala zagrożeń

Źródło: Dell Technologies

„Żyjemy obecnie w cyfrowym świecie, gdzie potrzeba ochrony danych wymaga nowoczesnych strategii, które pozwolą sprostać coraz nowszym zagrożeniom cybernetycznym” - podkreślił Dariusz Piotrowski.

Wyniki badania ankietowego GDPI wykazały, że 91 proc. przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z istnienia lub planuje wdrożenie architektury Zero Trust – modelu, który wymusza zmianę podejścia do kwestii cyberbezpieczeństwa. Zakłada on odejście od stosowania wyłącznie zabezpieczeń perymetrycznych na rzecz strategii proaktywnej, która pozwala wykonywać jedynie znane, dobre działania w ekosystemach i strumieniach danych. Jednakże tylko 23 proc. z nich jest w toku wdrażania modelu Zero Trust, a u 12 proc. został on już w pełni wdrożony.

„Funkcje bezpieczeństwa wbudowane w sprzęt, oprogramowanie sprzętowe, punkty kontroli bezpieczeństwa oraz holistyczne podejście ekspertów Dell Technologies – pomaga przedsiębiorstwom w budowaniu modelu Zero Trust. W efekcie następuje wzmocnienie cyberodporności” – mówił Dariusz Piotrowski.

W badaniu GDPI niemal każdy z respondentów (99 proc.) wskazał przynajmniej jedną ofertę w modelu usługowym jako istotną dla przezwyciężania wyzwań występujących w jego przedsiębiorstwie. Trzy najważniejsze priorytety w modelu usługowym stanowiły Storage as-a-Service (magazyn jako usługa, 44 proc.), Cyber Recovery as-a-Service (odzyskiwanie danych jako usługa, 41 proc.) i Backup as-a-Service (kopia zapasowa jako usługa, 40 proc.). Ponadto aż 76 proc. firm uważa, że brak rozwiązań do ochrony danych nowych technologii, takich jak containers, cloud-native, IoT, edge jest jednym z pięciu największych wyzwań w zakresie ochrony danych, z jakimi muszą się mierzyć.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200