Rośnie popularność outsourcingu w polskich firmach
- (pw),
- 25.11.2008
Największy wzrost nakładów na outsourcing jest spodziewany w sektorze finansowym oraz branżach budowlanej i energetycznej. Duże polskie firmy najczęściej korzystają z outsourcingu obsługi IT i procesów back-office. Głównym powodem wykorzystania outsourcingu pozostaje chęć koncentracji na podstawowej działalności biznesowej.
Największy wzrost nakładów na outsourcing jest spodziewany w sektorze finansowym oraz branżach budowlanej i energetycznej. Duże polskie firmy najczęściej korzystają z outsourcingu obsługi IT i procesów back-office. Głównym powodem wykorzystania outsourcingu pozostaje chęć koncentracji na podstawowej działalności biznesowej.
badanych firm widzi w outsourcingu sposób na ograniczenie kosztów
Z badań przeprowadzonych w październiku br. przez agencję IPSOS na zlecenie ArchiDoc wynika, że z usług outsourcingu obsługi informatycznej i procesów back-office korzysta 73% analizowanych firm z sektora finansowego i 64% firm z branży motoryzacyjnej. Odsetek wykorzystania usług outsourcingu w branżach: usługowej, produkcyjnej i handlowej, wynosi odpowiednio 44%, 41%, i 40%.
Prawie 40% badanych firm widzi w outsourcingu sposób na ograniczenie kosztów, a 30% - na ułatwienie dostępu do technologii. Istotnym argumentem przemawiającym za przekazaniem procesów back-office zewnętrznym podmiotom jest także oszczędność miejsca. 21% firm przyznaje, że przekazanie części procesów zewnętrznemu dostawcy przyczyniło się do zmniejszenia zatrudnienia. Prawie 11% firm korzystających z outsourcingu zauważa również wzrost bezpieczeństwa realizowanych procesów biznesowych. Równocześnie 58% ankietowanych za najważniejsze kryterium oceny opłacalności procesu outsourcingowego uznaje analizy finansowe. Natomiast firmy z branży budowlanej statystycznie najczęściej przywiązują wagę do zmian efektywności procesów biznesowych. W badaniu wzięli udział przedstawiciele ponad 200 polskich firm zatrudniających powyżej 250 osób.