Rośnie popularność outsourcingu w polskich firmach

Największy wzrost nakładów na outsourcing jest spodziewany w sektorze finansowym oraz branżach budowlanej i energetycznej. Duże polskie firmy najczęściej korzystają z outsourcingu obsługi IT i procesów back-office. Głównym powodem wykorzystania outsourcingu pozostaje chęć koncentracji na podstawowej działalności biznesowej.

Największy wzrost nakładów na outsourcing jest spodziewany w sektorze finansowym oraz branżach budowlanej i energetycznej. Duże polskie firmy najczęściej korzystają z outsourcingu obsługi IT i procesów back-office. Głównym powodem wykorzystania outsourcingu pozostaje chęć koncentracji na podstawowej działalności biznesowej.

40%

badanych firm widzi w outsourcingu sposób na ograniczenie kosztów

Aktualnie polskie firmy najczęściej korzystają z outsourcingu usług obsługi dokumentów, korespondencji oraz działań kadrowo-płacowych. Największe inwestycje w outsourcing archiwizacji oraz obsługi druku i wysyłki planuje branża finansowa. Plany takie ma odpowiednio 54% i 43% ankietowanych firm z tego sektora. Firmy produkcyjne planują zwiększyć wydatki na usługi rejestracji danych w systemach informatycznych (51%) i automatycznego obiegu dokumentów (45%). Outsourcing obsługi telefonicznej będzie priorytetem dla 41% firm z branży usługowej.

Z badań przeprowadzonych w październiku br. przez agencję IPSOS na zlecenie ArchiDoc wynika, że z usług outsourcingu obsługi informatycznej i procesów back-office korzysta 73% analizowanych firm z sektora finansowego i 64% firm z branży motoryzacyjnej. Odsetek wykorzystania usług outsourcingu w branżach: usługowej, produkcyjnej i handlowej, wynosi odpowiednio 44%, 41%, i 40%.

Prawie 40% badanych firm widzi w outsourcingu sposób na ograniczenie kosztów, a 30% - na ułatwienie dostępu do technologii. Istotnym argumentem przemawiającym za przekazaniem procesów back-office zewnętrznym podmiotom jest także oszczędność miejsca. 21% firm przyznaje, że przekazanie części procesów zewnętrznemu dostawcy przyczyniło się do zmniejszenia zatrudnienia. Prawie 11% firm korzystających z outsourcingu zauważa również wzrost bezpieczeństwa realizowanych procesów biznesowych. Równocześnie 58% ankietowanych za najważniejsze kryterium oceny opłacalności procesu outsourcingowego uznaje analizy finansowe. Natomiast firmy z branży budowlanej statystycznie najczęściej przywiązują wagę do zmian efektywności procesów biznesowych. W badaniu wzięli udział przedstawiciele ponad 200 polskich firm zatrudniających powyżej 250 osób.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200