Roku 2011 ma być przełomowy dla outsourcingu usług biznesowych w Polsce
-
- Adam Jadczak,
- 23.02.2011, godz. 11:54
Aż 500 mln USD wart jest rynek informatycznych usług BPO w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, czego 50% przypada na nasz kraj. W tym roku ma wzrosnąć o 13%.
W Polsce oferowanych jest coraz więcej zaawansowanych usług Business Process Outsourcing (BPO) - zarówno w dziedzinie usług świadczonych dla klientów zagranicznych, jak i tych oferowanych na rynku polskim. Konieczność migracji w kierunku obsługi bardziej skomplikowanych procesów podkreślali uczestnicy seminarium i debaty zorganizowanej przez Xerox Polska, a poświęconym właśnie polskiemu rynkowi BPO. Computerworld był jej patronem medialnym.
Zaawansowane, innowacyjne usługi
- W Łodzi powstanie ośrodek usług outsourcingu SAP firmy Infosys Technologies. Pracę w nim znajdzie 200 analityków i konsultantów SAP. Nowe centrum ma świadczyć usługi dla europejskich klientów hinduskiego koncernu.
- Przedstawiciele polskiego oddziału firmy Capgemini poinformowali o otwariu drugiego ośrodka outsourcingowego w Krakowie. Inwestycja ma być odpowiedzią na wysokie zainteresowanie usługami outsourcingu procesów biznesowych realizowanymi przez istniejący od 5 lat krakowski ośrodek Capgemini. W samym tylko Krakowie spółka zatrudnia już ponad 2,3 tys. osób.
- Sektor outsourcingowy rozwija się w Polsce bardzo prężnie, dając już pracę ok. 50 tys. osób. Przyszłość tej branży to wyspecjalizowane usługi wysokiej klasy specjalistów.
Zobacz również:
Według raportu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL) i Instytutu Outsourcingu, firmy branży BPO działające na naszym rynku zdobywają coraz większe zaufanie klientów, co może zaowocować w 2011 r. rosnącą liczbą bardziej rozbudowanych kontraktów. To czy transformacja w kierunku zaawansowanych usług się powiedzie zależy jednak od wielu czynników, wśród których należy wymienić dostępność wykwalifikowanych pracowników, jakość edukacji, oraz kroki podejmowane przez polski rząd w kierunku wspierania nowych inwestycji w dziedzinie innowacyjnych usług biznesowych.

Udział poszczególnych segmentów w rynku BPO w Polsce