Reklamy wkraczają do kosmosu

Znana amerykańska firma SpaceX i kanadyjski start-up podjęły współpracę, której celem jest wystrzelenie w kosmos satelity wyświetlającego reklamy. Będzie ona wyświetlana na specjalnym, rozłożonym przez satelitę ekranie, a zleceniodawcy będą za nią wnosili opłaty w wirtualnej walucie, którą ma być Dogecoin.

SpaceX

Satelita zostanie wniesiony na okołoziemską orbitę przez rakietę Falcon 9, tę samą która służy do wystrzeliwania w kosmos satelitów Starlink. Wyświetlane w ten sposób reklamy będą filmowane przez dołączony do satelity selfie-stick i przesyłane w postaci cyfrowej na ziemię, gdzie będą się pojawiać w tym samym czasie na witrynach różnych serwisów, takich jak Youtube czy Twitch.

Satelita został zaprojektowany i jest budowany przez kanadyjską firmę Geometric Energy Corporation, która nadała mu nazwę CubeSat. Integralną częścią satelity jest specjalny ekran z pikselami, na którym będą wyświetlane reklamy, logo oraz grafika. Firma zapowiada, że satelita będzie gotowy do wystrzelenia w kosmos jeszcze w tym roku, ale cały projekt ruszy w 2022 roku.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • Google nasila walkę z nieuczciwymi i niebezpiecznymi reklamami
  • Lasery wspomagają pracę satelitów Starlink

Ciekawie zapowiadają się opłaty za wyświetlane reklamy. Zamawiające je osoby mają do wyboru pięć różnych tokenów, każdy odpowiadający za inny parametr reklamy. I tak token Beta definiuje współrzędną X reklamy, token Rhoe współrzędną Y, token Gamma jasność, token Kappa kolor i token XI czas przez jaki reklama będzie wyświetlana. Współrzędne X i Y decydują o tym, w którym miejscu ekranu pojawi się zamówiona reklama.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200