Reklama w świecie algorytmów

Idea zautomatyzowanej, opartej na algorytmach reklamy błyskawicznie rozprzestrzenia się w świecie mediów cyfrowych. W grze o tak wysoką stawkę właściwe rozumienie jej koncepcji jest kluczowe zarówno dla dyrektorów ds. IT, jak i pozostałych liderów biznesu.

W rozmowach z ekspertami ds. marketingu praktycznie nie da się uniknąć tematu powiązań między reklamą i technologiami. Wydatki na zautomatyzowane reklamy, oparte na algorytmach, mają sięgnąć 9,8 miliarda dolarów jeszcze przed końcem 2014 roku. Ze względu na coraz częstsze przenikanie się projektów z zakresu IT z działaniami marketingowymi, warto dokładniej przyjrzeć się temu zjawisku, aby zrozumieć, na co faktycznie przeznaczane są budżety. Tak się składa, że w erze przesycenia informacjami działania reklamowe w świecie cyfrowym niosą za sobą zarówno wyzwania, jak i szanse. Automatyczne reklamy oparte na algorytmach mogą być zbawieniem, ale najpierw trzeba zasypać przepaść między ogólnym rozumieniem a niuansami tego zjawiska.

Podczas tegorocznego szczytu Programmatic Summit w Los Angeles, którego tematem przewodnim jest właśnie zjawisko zautomatyzowanych reklam opartych na algorytmach (zwane czasami „reklamą programatyczną”), sześciu ekspertów przytoczyło autorskie definicje tego zjawiska, koncentrując się na jego zaletach. Ponieważ nie ma ono jednoznacznego charakteru, umiejscowienie tej odmiany reklamy w kontekście realizacji celów biznesowych nie jest wcale prostym zadaniem.

Zobacz również:

  • Informatycy z Polski nagrodzeni za rozwiązanie problemu logiki algorytmów

Tara Steger, Dyrektor Sprzedaży, DataXu:

„Zautomatyzowana reklama oparta na algorytmach polega na wykorzystywaniu danych w procesie podejmowania decyzji dotyczących zakupu reklam. Jej zaletą jest możliwość realizacji takich zakupów w czasie rzeczywistym. Moim zdaniem, najbardziej ekscytujące jest to, że stwarza ona nową warstwę przejrzystości i odpowiedzialności po stronie marketerów. Marketerzy, którzy dotychczas byli zależni od decyzji wydawców i sieci reklamowych w kontekście kreowania strategii i taktyki, mogą w końcu faktyczne zarządzać swoimi danymi, modelami atrybucji i strategiami. Dodatkowo, mają szansę na lepsze zrozumienie odbiorców, do których starają się dotrzeć.”

Jonathan Margolis, Starszy Konsultant, MapMyFitness:

„Reklama oparta na algorytmach polega na kupnie i sprzedaży reklam cyfrowych z wykorzystaniem najnowszych technologii. To nic innego, jak zbieranie danych dotyczących zachowania użytkownika i ich wykorzystywanie w celu dotarcia do grupy docelowej w oparciu o inteligentne technologie.”

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200