Reklama w świecie algorytmów
- Computerworld/KB,
- 14.11.2014, godz. 22:00
Elgin Kim, Konsultant ds. Monetyzacji Reklamy Mobilnej:
„Zautomatyzowana reklama oparta na algorytmach odnosi się po prostu do operacji na linii maszyna-maszyna. To ciekawe zjawisko obejmujące większe niż dotychczas zbiory danych. Jednocześnie umożliwia wydawcom samodzielnie tworzenie reklam na podstawie zbieranych informacji, a lepsze wykorzystanie danych przekłada się wyższe przychody. Reklamodawcy i nabywcy reklam mogą korzystać z nich również w obszarze zakupów, wybierając takie zasoby, które w danym momencie najlepiej spełniają ich potrzeby.”
Christina Park, Starszy Konsultant, Turn:
„Moim zdaniem, reklama oparta na algorytmach to przede wszystkim automatyzacja procesu zakupu mediów. To ekscytujące zjawisko, które pozwala na niesłychanie precyzyjne dotarcie do odbiorcy i ograniczenie stopnia rozproszenia komunikatu reklamowego.”
Zobacz również:
Travis Volk, Regionalny Dyrektor Sprzedaży, ChoiceStream:
„Reklama oparta na algorytmach polega na automatyzacji procesów kupna i sprzedaży powierzchni reklamowej online i mobilnej. Pozwala na bycie w centrum wszelkich zjawisk mających miejsce w przestrzeni cyfrowej. Wystarczy spojrzeć na wielkość wydatków ponoszonych na automatyczne reklamy cyfrowe – obecnie sięgają one 10 miliardów dolarów, ale za kilka lat prawdopodobnie będą już dwukrotnie wyższe.”
Sean Neems, Starszy Dyrektor Sprzedaży, Tapad:
„Niesłychanie ważnym aspektem reklamy opartej o algorytmy jest automatyzacja. Możliwość pozyskania wszelkich danych z jednego miejsca sprawia, że proces zbierania informacji nie ma charakteru usługi zarządzanej. Jest szybszy, bardziej wydajny, skalowalny i bezpieczny w kontekście ochrony prywatności.”