Rękawica i panel dotykowy

W Igloo wprowadzono również system kontroli jakości pracy i wykorzystania maszyn. W firmie każdy z działów podlega takiemu audytowi. Każdy z nich ma też określaną wydajność, jaką ma uzyskać. Oprócz analizy wydajności - dzięki raportom pochodzącym z systemu Microsoft AX - każdy z działów posiada także systemy, które automatycznie badają wydajność maszyn i ich wykorzystanie. "Stosujemy w tym celu m.in. system GOLEM, który został wdrożony przez nasz dział IT i elektroniki. Automatycznie zlicza on wykonane części i sprawdza przestoje urządzenia, np. związane z naprawą" - mówi Mateusz Kierepka.

Pracownicy mają bezpośredni wgląd w wyniki pracy systemu. Dodatkowo - w wewnętrznym intranecie Igloo - wykorzystywany jest system do zarządzania projektami, do którego dostęp ma każdy z kierowników działów. W ten sposób zgłaszane są nowe projekty, jak i uwagi do już istniejących. Wdrożone oprogramowanie to system open source dotProject.

Zarząd patrzy na IT

"Lista projektów, które są prowadzone wspólnie z innymi działami jest bardzo duża. Często wychodzą one od nas, jako głównego działu promującego nowatorskie rozwiązania" - mówi Mateusz Kierepka. Docenia to zarząd Igloo. "Gdy w styczniu odczuwalny był pomruk kryzysu, wszystkie działy ucierpiały, a my otrzymaliśmy dodatkowego pracownika. Zarząd patrzy jednak cały czas na długość trwania projektu i jego efekty. Jest ich tak wiele, że w bardzo dużym stopniu wpływają na działania całej firmy" - dodaje.

Dział IT w Igloo nie ma stałego budżetu. Wyznaczane są konkretne projekty, na które otrzymuje on finansowanie. Zdaniem Mateusza Kierepka, ma to pewien minus, bo nie wiadomo ile jest pieniędzy na IT w danym roku i coś utrudnia to planowanie. Z drugiej strony jednak zarząd podejmuje decyzje praktycznie natychmiast. "Tym jest ona szybsza, im lepiej udokumentowane są zyski, które osiągnie firma, jak np. w przypadku opisanego już projektu na blacharni" - mówi CIO w Igloo.

Z myślą o przyszłości

W zakładzie dobiega obecnie końca wdrożenie systemu Microsoft AX 2009. "Jego planowane zakończenie to kwiecień 2010 r., przy czym system będzie ciągle podlegał rozwojowi tak, aby nadążał za potrzebami firmy i wymogami klientów. Dzięki temu, że posiadamy takie umiejętności, często samodzielnie tworzymy rozwiązania zgodnie z potrzebami pracowników" - mówi Mateusz Kierepka. Wdrożenie, proces, uruchamienie i parametryzację nowej wersji Microsoft Dynamics AX 2009 zakończy firma CSF Polska sp. z o.o. w grudniu 2009 r. Uruchomienie nowego systemu rozpocznie się w styczniu 2010 r. Proces wdrożenia prowadzą w Igloo cztery firmy. Każda jest odpowiedzialna za inny zakres wdrożenia. Firma Sanmargar przygotowuje raporty z Microsoft AX 2009, które będą potrzebne kierownictwu. MAT Usługi Informatyczne S.J. odpowiada za nowe podejście do współpracy z aplikacjami w dziale konstrukcyjnym. Konfigurację i parametryzację produktów w trzech wymiarach za pomocą przeglądarki i funkcje B2B wspólnie wdrażają Sanmargar oraz holenderska firma Floorplanner.com BV. Po zakończeniu wdrożenia nowej wersji systemu ERP, każdy z działów w Igloo uzyska także większe możliwości raportowania.


TOP 200