Razem nad Wisłą

Polskie oddziały Microsoftu i Hewlett-Packarda podpisały wspólny plan działań na najbliższy rok.

Polskie oddziały Microsoftu i Hewlett-Packarda podpisały wspólny plan działań na najbliższy rok.

Światowa umowa o współpracy między firmami Microsoft i Hewlett-Packard z pewnością jest jednym z najważniejszych tegorocznych aliansów w przemyśle informatycznym. Wiosną tego roku rozpoczęły się wspólne akcje marketingowe obu firm. Polska jest pierwszym rynkiem europejskim, na którym Microsoft i HP nawiązały bliższą współpracę. Piotr Smólski, dyrektor i Waldemar Sielski, szef polskiego Microsoftu w ubiegłym tygodniu podpisali wspólny plan biznesowy na najbliższy rok.

Razem raźniej

W marcu br. firmy HP i Microsoft zobowiązały się do wspólnego opracowania produktów i usług dążących do obniżenia całkowitego kosztu utrzymania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, wspólnego promowania systemu Windows NT, pracującego na serwerach intelowskich NetServer Hewlett-Packarda, a także do rozwijania i integrowania produktów, zmierzającego do ułatwienia zarządzania (m.in. integracja HP OpenMail z Microsoft Exchange oraz HP OpenView z Systems Management Server).

Dyrektorzy polskich oddziałów firm doszli do wniosku, że warto przenieść umowę korporacyjną na polski grunt. Zadanie to było ułatwione dzięki temu, że sieci partnerów oraz kanały dystrybucyjne obu firm w Polsce w znacznym stopniu pokrywają się, dzięki czemu będzie można łatwiej prowadzić wszelkie akcje marketingowe i promocyjne.

U podstaw wspólnego biznesplanu, którego opracowywanie zajęło kilka miesięcy, leży przekonanie, że integrując swoje siły w Polsce HP i Microsoft są w stanie docierać do potencjalnych klientów oraz sprzedawać pełne rozwiązania – nie tylko oprogramowanie czy sprzęt komputerowy, ale także serwis przed- i posprzedażny, jak również pomagać w zakresie integracji i wdrożenia.

Nie ujawniono szczegółów umowy, ale wiadomo już, że obie firmy wkrótce rozpoczną działania marketingowe zmierzające do zaprezentowania tandemu HP-Microsoft jako biznesowego partnera dla polskich firm i przedsiębiorstw. Firmy zapowiedziały także udzielanie pomocy technicznej wszystkim polskim producentom oprogramowania, którzy rozważają przeniesienie własnych aplikacji na platformę Windows NT.

Centrum wsparcia technicznego

Podpisanie wspólnego planu biznesowego zbiegło się w czasie z nadaniem firmie Hewlett-Packard Polska tytułu Microsoft Authorized Support Center (ASC). Jest to już trzeci, po Digital Equipment i TCH Systems, ośrodek tego typu w kraju i jednocześnie pierwszy oddział Hewlett-Packarda na świecie posiadający ten tytuł i oferujący usługi ASC.

Dotychczas istniał niepisany podział stref wpływów między centrami wsparcia technicznego Microsoftu w Polsce. Digital Equipment Polska odpowiedzialny był za obsługę dużych klientów, a TCH Systems za klientów małych i średnich. Obecnie Digital i HP będą musiały konkurować ze sobą o największe przedsiębiorstwa. „Nigdy nie mówiliśmy, że w Polsce będą istnieć tylko dwa ośrodki ASC. Nie mówimy też, że nie będzie ich więcej” – tłumaczył Waldemar Sielski, prezes Microsoft Polska.

Otwierając kolejne ASC, Microsoft zamierza przygotować zaplecze techniczne do spodziewanego przełomu w dziedzinie podpisywania długofalowych kontraktów serwisowych w Polsce. Kiedy miałoby to nastąpić? To zależy od tempa wzrostu znaczenia informatyki w polskich firmach - wyjaśniają przedstawiciele Microsoftu.