Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive

Badania, analiza ich wyników oraz przedstawienie wynikającej z nich historii w przystępny sposób, to cenne źródło dla określenia kolejnych strategicznych kroków biznesowych. Szczególnie w przypadku międzynarodowych organizacji. Ważnym Kluczowym wsparciem technologicznym tych procesów staje się aplikacja stworzona przez grupę mTab, której częścią stał się niedawno poznański Zespół technologiczny (wcześniej Slideworx).

Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive

Lokalny zespół i globalne zadania

Coraz większa konkurencja usług na rynku, powoduje, że najcenniejszym źródłem informacji i decydującym głosem o sukcesie jest opinia naszego klienta, użytkownika.

Dla tego rodzaju badań marketingowych, powstało dedykowane narzędzie do analizy i interaktywnej wizualizacji danych, które na rynek wprowadził poznański technologiczny zespół - Slideworx. Dosłownie 5 lat wystarczyło, aby z małej spółki założonej w 2014 roku, liczącej 15 osób i dysponującej kapitałem zakładowym w wysokości 5 000 zł Slideworx stał się prężnie działającą organizacją.

Początkowo niewielki, lokalny zespół, swoim produktem na tyle zdobył serca klientów i docelowych użytkowników, że w krótkim czasie produkt stał się konkurencją dla znanych, stosowanych na globalną skalę rozwiązań.

Teraz, będąc częścią grupy mTab, zespół liczy około 130 pracowników, wciąż rośnie, podobnie jak portfolio międzynarodowych klientów. Obecnie przedstawiciele mTab są obecni w różnych miejscach na świecie: Anaheim, Detroit, Dallas, Londynie, Tokio czy Szanghaju, gdzie pracują nad stałym udoskonalaniem produktu oraz jego rozwojem.

Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive

Po pierwsze: Analiza danych i raportowanie

Z pewnością każdemu zdarzyło się wziąć udział w ankiecie czy badaniu dotyczącym zadowolenia z usługi czy produktu. Potwierdza to kondycja przemysłu badań rynkowych – zdaniem branżowego portalu consultancy.org skala rocznego wzrostu to około 6 proc., a wartość biznesu na świecie może sięgać 50 mld dolarów.

Często nasz udział w badaniach jest odruchowy, nie zastanawiamy się, dokąd trafiają dane i co się z nimi dzieje. Agencje badawcze po zebraniu danych stoją przed wyzwaniem, w jaki sposób je przetworzyć. Obszerność zebranych danych, powoduje, że ich synteza i analiza jest czasochłonna. Rozwiązaniem jest rewolucyjna aplikacja Analyze od mTab, z silnikiem danych zapewniającym rekordową wydajność i czas reakcji nawet na bardzo dużych zestawach danych. Zastosowanie aplikacji daje możliwość pracy na kilkudziesięciu ankietach i nawet kilku tysięcy zestawów danych (statystyki sprzed wejścia w struktury mTab: (30 ankiet, 3.200 zestawów danych, ponad 1 000 różnych KPI, obecnie ponad 40 klientów i kilkaset ankiet).

Najważniejszą przewagą Analyze nad konkurencją jest fakt, że pozwala zebrać, uporządkować i raportować dane ankietowe wynikające z różnego typu pytań (jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru, numeryczne itp.). Narzędzie mTab pozwala na łatwą pracę i wyciąganie wniosków także osobom, które z tego typu danymi wcześniej nie pracowały.

Druga bardzo ważna opcja to możliwość przechowania i udostępniania danych innym osobom i praca nad nimi w oprogramowaniu lub eksport do arkuszy kalkulacyjnych Excel.

Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive

Po drugie: Interaktywna wizualizacja

Komunikacja XXI w. opiera się na obrazie. Dlatego też specjaliści mTab odpowiadając na potrzeby zespołów analitycznych, stworzyli możliwość sprawnego przedstawienia danych zebranych w rozbudowanych wolumenach czy raportach, za pomocą narzędzia Discover. Pulpity aplikacji są wyposażone w szeroką bibliotekę raportów i wizualizacji najlepszych praktyk, dzięki którym można szybko rozpocząć i zainspirować nowe sposoby analizy i wizualizacji danych.

Ponadto sposób prezentacji jest starannie dobrany pod kątem łatwości absorbowania informacji i wyciągania wniosków, ale też dopracowany graficznie w sposób intuicyjny, nieodbiegający od standardów, do których przyzwyczaiły wszystkich w ostatnich latach smartfony i nowoczesnej serwisy internetowe.

Chcemy dostarczać naszym klientom kompletne rozwiązanie od A do Z i mieć wpływ na ich sukces. Pragniemy pomagać zespołom marketingowym, by uwydatnić i wspierać ich potencjał. Szczerze mówiąc, mamy obsesję na punkcie projektowania i atrakcyjnej wizualizacji danych i informacji. Przefiltrowane dane można dostosować zgodnie z tożsamością korporacyjną (CI), a następnie zapisywać, udostępniać lub eksportować do dowolnego formatu dokumentu (np. PowerPoint, pdf, Excel) bądź jako grafika wektorowa – dodaje Marcin Godlewski, Discover & Analyze Team.

Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive

Czas na światowe rynki

Koncept stworzony przez poznańską firmę stał się strzałem w dziesiątkę pod dwoma względami – po pierwsze rozwiązuje ważny problem firm, skracając czas potrzebny na przygotowanie rozbudowanych analiz, nad czym często musiały pracować całe zespoły marketingowe, a po drugie – okazał się to sukcesem biznesowym firmy, która w grudniu 2018 roku została włączona w struktury mTAB, czyli międzynarodowej grupy, zajmującej się analizą i wizualizacją danych. Wspólnym celem dla obu firm okazała się chęć wprowadzenia nowej jakości raportowania i wizualizacji wyników badań marketingowych.

Wśród klientów mTab można wymienić czołowe marki oraz grupy z branży automotive. Specjalizacja w branży pozwala mTab wyprzedzać potrzeby klientów i rekomendować konkretne rozwiązania.

Mimo rosnącego zasięgu, kluczem dla nas jest pozostanie dynamiczną, innowacyjną firmą, w której bezpośrednio mamy wpływ na to jak się pracuje, jak wygląda produkt końcowy. Chcemy zachować elastyczność, skupiając się na ulepszaniu produktu, nie czekając np. na wdrożenie zmiany przez rok (co zdarza się czasami w większych organizacjach) - Paweł Komorowski, CPO.

Koncept opracowany przez poznaniaków sprawdza się już wśród gigantów z branży automotive. Kolejnym krokiem jest ekspansja do następnych źródeł danych, w tym danych transakcyjnych.

Ambicje i tempo rozwoju mTab pozwalają z optymizmem spoglądać w stronę nowych branż.

Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive

Zespół rośnie

Rozwój firmy wiąże się ze stałym poszerzaniem zespołu, co pozytywnie wpływa na możliwości technologiczne.

- Wymiana wiedzy między ekspertami i członkami zespołów z USA i Wielkiej Brytanii daje ciekawe rezultaty. Ponieważ jesteśmy mocno frontendowym Zespołem, a design i wizualizacja danych jest naszym konikiem, będziemy rozwijać szczególnie zespoły frontendowe (JavaScript) oraz QA zwłaszcza w zakresie automatyzacji testów, by zapewnić jak najlepszą jakość proponowanych rozwiązań i w łatwiejszy sposób skalować przyjęte praktyki. Ktoś kto do nas dołączy, wchodzi do firmy z określona wizją i strategią, działającej na dużą skalę. mTab tworzy standardy i nie boi się wdrażać nowej idei na rynku, nie naśladuje innych firm, tylko wyznacza swoje ścieżki według pomysłów i idei, z którymi wewnętrznie się utożsamia – mówi Paulina Grześ, HR Manager

Zależy nam na tym, by nasze nieraz szalone pomysły były użyteczne i podobały się użytkownikom Jeżeli jest coś co użytkownik chciałby mieć, a inne firmy boją się to wdrożyć, to my właśnie to będziemy robić – dodaje Paweł Komorowski, CPO.

www.slideworx.com

www.mtab.com

Raportowanie danych supercharged – jak aplikacja wspiera branżę automotive