Radość z pracy

Dla amerykańskich klientów SAP przebojem konferencji użytkowników R/3 było ogłoszenie nowej strategii internetowej. Dla polskich - znaczne przyspieszenie prac nad lokalizacją R/3.

Dla amerykańskich klientów SAP przebojem konferencji użytkowników R/3 było ogłoszenie nowej strategii internetowej. Dla polskich - znaczne przyspieszenie prac nad lokalizacją R/3.

Wraz z wprowadzeniem na rynek SAP R/3 4.5 Polska dołączy do grona krajów, dla których lokalne wersje językowe przygotowuje się równolegle z niemiecką i angielską. R/3 w polskiej będzie dostarczany na tym samym dysku instalacyjnym, na którym znajdują się podstawowe wersje językowe. Wersja 4.5 pojawi się w III kw. 1999 r. Obecnie ok. 90% klientów korzysta z wersji 3.0F, która będzie utrzymywana co najmniej do 2001 r. Wkrótce po tym wydarzeniu ma być dostępny R/3 4.6. Na razie obwieszczono ukończenie prac nad zmodernizowanym interfejsem enjoySAP, wchodzącym w skład edycji 4.6 EnjoySAP ma znacznie ułatwić użytkownikom obsługę systemu. Zmienił się całkowicie wygląd ekranów, zmniejszono także ich liczbę. W haśle promującym enjoySAP stwierdza się, że jest to oprogramowanie, które działa tak, jak chce tego użytkownik. Zgodnie z nim administrator systemu może przystosować wygląd interfejsu do potrzeb określonych użytkowników, inny dla pracowników działu księgowości, inny dla osób zajmujących się sprzedażą.

Szaleństwo komputerów typu handheld dotarło też do Waldorf, gdzie mieści się siedziba SAP. "Dostęp do danych zawartych w R/3 będzie możliwy w niedługim czasie także za pośrednictwem wersji VII Palm Pilota firmy 3Com" - zapewnia Hasso Plattner, jeden z założycieli niemieckiego koncernu. Za pośrednictwem Pilota będzie można dokonać zamówienia czy rozliczyć wydatki w delegacji.

SAP poinformował również o 4 nowych produktach, niezależnych od systemu R/3. Należą do nich: Business Warehouse, Advanced Planner & Optimizer, Business2Business Procurement i Knowledge Management. W Polsce najwcześniej można oczekiwać pojawienia się przystosowanej do lokalnych warunków wersji SAP Business Warehouse.

Przedstawiciele niemieckiego producenta poinformowali również o nowej propozycji dla klientów - ValueSAP (o tej inicjatywie pisaliśmy w CW 14/99). "Nie oferujemy już tylko wsparcia dla klientów w trakcie wdrożenia. ValueSAP wspiera cały cykl życia systemu, także po zakończeniu wdrożenia" - zapewnia Henning Kagerman, wiceprezes zarządu SAP AG. "ValueSAP proponujemy klientom, którzy ÇwycisnęliČ już wszystko ze standardowej aplikacji i pytają co dalej, w jaki sposób mogą poprawić swoje działanie, aby skuteczniej konkurować na rynku" - dodaje. Andrzej Pilaszek, dyrektor generalny polskiego oddziału firmy, stwierdza jednak, że większość nowych inicjatyw nie wzbudza jeszcze zainteresowania polskich klientów. "Na pewno nie znajdziemy się w pierwszej grupie europejskich krajów, które zaoferują ValueSAP. Nadal bowiem pracują oni nad rozwijaniem funkcjonalnym swoich systemów. Pierwszy pilotowy projekt rozpocznie się być może w 2000 r." - dodaje.

Pierwszym dostępnym programem w ramach ValueSAP jest Continuous Business Improvement. Usługa ta pozwala na usprawnienie działania firmy. Odpowiednie procedury, zawarte następnie w systemie, tworzone są na podstawie tzw. benchmarkingu opracowanego na podstawie danych firm działających w podobnej branży, ale także podstawowych współczynników, takich jak ROI (Return on Investment).

Podczas konferencji została ogłoszona nowa strategia internetowa - mySAP.com. Pierwszym jej elementem jest mySAP Employee Workplace - interfejs przystosowany do potrzeb indywidualnego użytkownika. MySAP Business Scenarios to pakiet produktów do handlu elektronicznego. Ostatnim jej elementem jest portal internetowy www.mySAP.com, który ma ułatwić firmom prowadzenie handlu elektronicznego. SAP prowadzi rozmowy dotyczące współpracy przy mySAP.com z kilkoma firmami, w tym siecią MSN Microsoftu.


TOP 200