Radar dla limuzyny

Niektóre helikoptery wyposażane są seryjnie w systemy alarmu chroniące pilota przed kolizją z siecią wysokiego napięcia lub innymi wysokimi obiektami.

Niektóre helikoptery wyposażane są seryjnie w systemy alarmu chroniące pilota przed kolizją z siecią wysokiego napięcia lub innymi wysokimi obiektami.

Ta wojskowa technologia wchodzi obecnie do użycia w życiu cywilnym. Brytyjska firma GEC Plessey Semiconductors pracuje z producentem samochodów Jaguar Plc nad zastosowaniem technologii CARE (Collision Avoidance Radar Equipment) w samochodach osobowych. Podobne prace prowadzi się w USA. "Inteligentne" wersje radaru mają zabezpieczać samochód przed wejściem na tor zderzenia z innym pojazdem w promieniu od 300 m do 1 km. Przewiduje się, że urządzenia tego typu zostaną upowszechnione przed końcem stulecia i będą sprzedawane rocznie za sumę ok. 225 mln USD. Dziś istniejące systemy kosztują 2000 USD i oferowane są, w wersji prototypowej, kierowcom ciężarówek. Urządzenia te wykorzystują mikrofale w paśmie o częstotliwości 66-77 GHz, zarezerwowanym dla tego właśnie celu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200