RFID - weryfikacja optymistycznych prognoz

Amerykańska grupa analityczna ABI Research przyznała, że podawane przez nią wcześniej przewidywania dotyczące przyszłorocznych przychodów z rynku usług RFID (Radio Frequency IDentification) są zawyżone. Specjaliści dodają jednocześnie, iż nie oznacza to, że sama technologia skazana jest na porażkę.

Prognozy ABI Research odnoszące się do przychodów z usług RFID w 2007 r. zostały zredukowane o 15 proc. - do poziomu 3,1 mld USD. Spółka zapewniła, że sama technologia identyfikacji radiowej będzie popularna, a dokonana weryfikacja nastąpiła jedynie po dogłębnym przeanalizowaniu czterech czynników, mających bezpośredni wpływ używanie RFID w praktyce.

Analitycy przyjrzeli się takim aspektom związanym z łańcuchami dostaw i zarządzaniem zasobami, jak: konsolidacja rynku, istniejące rozwiązania zintegrowane, dostępność gotowych pakietów oprogramowania obsługującego technologię RFID oraz zaawansowanie projektów dotyczących jej stosowania.

Zobacz również:

  • Trendy technologiczne 2024 według AWS
  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej

Pomimo zmian we wstępnych prognozach rynek RFID rozwija się swoim tempem. Niedawno jedna z dużych sieci handlowych - Tesco, zdecydowała się umieszczać tagi na opakowaniach z dostawą mleka. W ciągu kilku lat znaczniki mają pojawić się na większej liczbie produktów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200