RFID - rewolucja będzie później

Zastosowanie na masową skalę elektronicznych metek nadejdzie dopiero w 2010 r. - przewiduje firma analityczna Gartner. Nie skrystalizowały się do końca wizje implemantacji tej technologii w biznesie, a barierą jej upowszechnienia jest wciąż zbyt wysoka cena jednostkowa układów RFID.

Zdaniem specjalistów RFID pozostaje bardzo obiecującym wzbogaceniem procesów biznesowych. Analitycy wykazują jednakże, że producenci oprogramowania niepotrzebnie skupiają się wyłącznie na problemach zarządzania łańcuchem dostaw.

Przygotowania do nadejścia rewolucji RFID rozpoczęły już m.in. IBM, HP i Sun Microsystems. Hewlett Packard w ciągu pięciu lat chce zainwestować w rozwój RFID 150 mln USD. Z kolei IBM zapowiada, że na technologie związane z elektronicznymi metkami przeznaczy ponad 250 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200