QlikView wspiera analizy zgłoszeń serwisowych w Schneider Electric

Zdecydowana większość wdrożeń oprogramowania klasy Business Intelligence dotyczy w pierwszej kolejności finansów, kontrolingu bądź sprzedaży.

Przykładem mniej typowego zastosowania analityki biznesowej jest projekt wdrożenia systemu w polskim oddziale koncernu Schneider Electric, którego dział IT zajmuje się również wsparciem serwisowym dla 16 krajów w regionie Europy Centralnej i Południowej. To właśnie na potrzeby tego wewnętrznego działu uruchomione zostało oprogramowanie analityczne. Projekt wdrożeniowy zrealizowany przez specjalistów firmy Business Intelligence w czerwcu br. zakładał wykorzystanie lekkich metodyk wdrożeniowych. W pierwszej kolejności oprogramowanie QlikView wykorzystano do analizy pracy zespołu wsparcia na dowolnym poziomie szczegółowości. Wcześniej do celów związanych z raportowaniem i analizą danych serwisowych wykorzystywane były przede wszystkim arkusze kalkulacyjne Excel. Analiza zgłoszeń możliwa była tylko w cyklu miesięcznym. Na bazie oprogramowania QlikView stworzono na wewnętrzne potrzeby pracowników działu IT szereg dedykowanych aplikacji analitycznych obejmujących różne procesy realizowane przez zespół informatyczny. W połowie 2011 roku wykorzystywane wcześniej aplikacje jednostanowiskowe zastąpiło środowisko serwerowe QlikView.

Zobacz również:


TOP 200