Pytanie bez odpowiedzi

Po wybraniu odpowiedniego modelu i zakupie komputera kolejną inwestycją jest najczęściej drukarka. Było to zawsze oczywiste w przypadku firm wyposażających biuro, a obecnie dotyczy również użytkowników indywidualnych, bo praktycznie każdy kogo stać na zakup komputera może sobie również pozwolić na kupno drukarki.

Po wybraniu odpowiedniego modelu i zakupie komputera kolejną inwestycją jest najczęściej drukarka. Było to zawsze oczywiste w przypadku firm wyposażających biuro, a obecnie dotyczy również użytkowników indywidualnych, bo praktycznie każdy kogo stać na zakup komputera może sobie również pozwolić na kupno drukarki.

Na rynku dostępnych jest co najmniej kilkaset modeli drukarek - igłowych, laserowych, atramentowych, wykorzystujących różne technologie druku, o różnej wydajności, jakości i kosztach eksploatacji. Wybór odpowiedniego modelu nie jest łatwy nawet w przypadku korporacji zatrudniających informatyków i specjalistów do obsługi systemów komputerowych, a tym bardziej wtedy, gdy decyzję ma podjąć użytkownik indywidualny lub kierownik małego biura, którzy nie mają czasu i ochoty studiować i analizować informacji o przeznaczeniu i parametrach kilkudziesięciu dostępnych w każdej klasie drukarek.

Czasami zadają oni pytanie adresowane do osoby uważanej za fachowca: która drukarka jest obecnie najlepsza? Niestety, nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Wypada jedynie odpowiedzieć pytaniami: ile stron dziennie/miesięcznie ma być drukowane, jaki format papieru ma być wykorzystywany, jaki będzie rodzaj dokumentów - tekst, grafika, jakie jest znaczenie koloru itd.

Jeśli analiza wymagań nie zostanie przeprowadzona, to pozostaje tylko wybór sprzętu oparty na subiektywnych opiniach. Często podstawowym kryterium jest cena drukarki, a nie jej funkcjonalność i przystosowanie do wymagań użytkownika. Dlatego niezależnie od tego, czy drukarka jest przeznaczona do pracy w sieciowym systemie korporacyjnym, czy na domowym biurku, zawsze warto poświęcić trochę czasu na przeanalizowanie, jak i do czego będzie ona wykorzystywana. Może to później pozwolić na oszczędność czasu, pieniędzy i uniknięcie rozczarowań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200