Przyszłość pracy w 2021 roku

Pod koniec każdego roku wszyscy starają się odpowiedzieć na pytanie, co też przyniesie nam kolejnych dwanaście miesięcy. Robią to też firmy działające w sektorze IT. To trudne zadanie biorąc pod uwagę fakt iż tego, co stało się w 2020 roku, nie przewidział nikt. Sprawdźmy więc co w tej sprawie ma do powiedzenia jedna z czołowym firm oferujących biznesowi narzędzia CRM, jaką jest Salesforce.

CRM

Według Salesforce z nowym rokiem pojawi się nowa gama wyzwań. I chociaż niewiadome nie znikną, to można założyć iż firmy będą częściej stawiać na technologię jako na sposób, który pomoże im przetrwać, a kluczem do stworzenia oczekiwanych przez klientów i pracowników narzędzi ukierunkowanych na świat cyfrowy będzie elastyczność.

Dlatego w 2021 roku firmy będą musiały wprowadzać innowacje z dużą szybkością. Jesteśmy prawdopodobnie świadkami końca projektów transformacji cyfrowej rozciągających się na 2 lub 3 lata. Teraz wartość będzie musiała zostać wygenerowana w ciągu miesięcy. Wzrośnie też rozpowszechnienie technologii opartych na sztucznej inteligencji, wykorzystywanych do budowania zaangażowania i obsługi klientów w firmach.

Zobacz również:

Pandemia COVID-19 stała się dla firm chwilą prawdy. Wiele z nich okazało się nie być ani tak sprawne, ani tak odporne, jak im się wydawało. W 2021 r. kluczowym priorytetem każdego dyrektora ds. informatycznych i każdego szefa działu biznesowego będzie obniżanie kosztów. Możemy spodziewać się więc upraszczania, usprawniania i cyfryzowania procesów, w tym kanałów sprzedaży.

Salesforce sądzi iż w 2021 roku migracje do chmury jeszcze przyspieszą, co przyniesie skalowalność i dostępność oraz ułatwi korzystanie z informacji z dowolnego miejsca. Aby można było maksymalnie wykorzystać te technologie, podstawową umiejętnością na każdym stanowisku i każdym szczeblu przedsiębiorstwa musi być umiejętność korzystania z danych.

Zmieni się również komunikacja w przedsiębiorstwach. Firmy, które zapewniły pracownikom niespotykany wcześniej dostęp do kadry kierowniczej i regularnie dostarczają personelowi aktualne informacje, aby utrzymać jego zaangażowanie i produktywność, będą chciały zachować te linie komunikacji również po pandemii.

W 2021 r. praca zdalna będzie kontynuowana i pracodawcy powinni w dalszym ciągu stosować nowe, elastyczne modele pracy. Możemy spodziewać się, że firmy przygotują nowe pakiety kadrowe i możliwości techniczne, a elastyczne umowy mogą poprawić równowagę między życiem prywatnym i zawodowym.

Podsumowując Salesforce twierdzi iż tkwimy obecnie w samym środku kilku kryzysów jednocześnie — kryzysu zdrowotnego, gospodarczego i klimatycznego. Społeczna odpowiedzialność biznesu wzrosła, a firmy muszą dziś dzielić się swoim sukcesem ze społecznościami bardziej niż kiedykolwiek dotąd. Dlatego w 2021 r. postrzeganie biznesu jako platformy dla zmian nie będzie już wyjątkiem, lecz standardem.


TOP 200