Przychód HP spada – roszady na kierowniczych stanowiskach

HP ogłosiło swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Poznaliśmy też kondycję całego rynku urządzeń drukujących.

Przychód HP spada – roszady na kierowniczych stanowiskach

Rynek urządzeń drukujących Q2 2013

Najnowsze wiadomości z firmy HP nie napawają optymizmem. Wszystkie oddziały firmy – poza jednym – odnotowały spadek przychodów w ostatnim kwartale. Całkowity przychód firmy skurczył się o 8%.

Największy spadek (11% w skali roku) odnotowano w Personal Systems Group. Ten oddział ucierpiał przede wszystkim z powodu słabej sprzedaży laptopów. W tej kategorii produktowej odnotowano spadek o 14%.

Zobacz również:

  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
  • HP – oferta wsparcia środowiska pracy w jednym miejscu

Tymczasem Enterprise Group odnotowała spadek przychodów w wysokości 9%. Zawdzięcza go przede wszystkim słabym wynikom Business Critical Systems zajmującego się między innymi sprzedażą serwerów bazujących na rodzinie procesorów Itanium. W przypadku BCS spadek był jeszcze bardziej zauważalny, bo aż 26%.

Spadły również przychody działu Printing (o 4%). Tutaj odnotowano jednak większą sprzedaż sprzętu, ale znacznie niższą materiałów eksploatacyjnych. Spadek przychodu odnotowały również oddziały Enterprise Services oraz HP Financial Services. Jedynym oddziałem firmy będącym „na plusie” był oddział zajmujący się sprzedażą oprogramowania. W jego przypadku przychód wzrósł o 1%.

Firma poinformowała przy okazji o przeniesieniu szefa Enterprise Group – Dave’a Donatelli – na nowe stanowisko. Będzie on zajmował się wyszukiwaniem młodych firm mogących posiadać wartościowe technologie. Miejsce Donatelliego zajmie natomiast dotychczasowy COO, Bill Veghte. HP ogłosiło również, że zamierza połączyć swoje działy marketingu i komunikacji. Na ich czele stanie Henry Gomez, dotychczasowy Chief Communications Officer.

Firma w dalszym ciągu będzie także prowadziła program redukcji kosztów. W ostatnim kwartale jej szeregi opuściło 3800 pracowników.

Jednocześnie ogłoszono wyniki całego rynku urządzeń drukujących. Analitycy IDC opublikowali raport, z którego dowiadujemy się, że na całym świecie, w drugim kwartale tego roku sprzedano 26,1 tego typu urządzeń. Całkowita wartość sprzedaży tych urządzeń w skali rocznej spadła o 1,7% (z 14 do 13,8 mld dolarów). Co ciekawe, po raz pierwszy od czwartego kwartału 2010 roku, odnotowano wzrost sprzedaży takiego sprzętu na rynkach w Europie Zachodniej i USA (o 3,9% i 1,4%).

Największy udział w rynku (58%) wciąż mają urządzenia atramentowe, a najchętniej kupowanym sprzętem są urządzenia wielofunkcyjne. Na drugim miejscu znalazły się urządzenia laserowe, monochromatyczne z udziałem 31%. Na trzecim miejscu podium znalazły się urządzenia laserowe, kolorowe z 7% udziałem w rynku.

Liderem sprzedaży wśród firm działających na rynku urządzeń drukujących pozostaje HP. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy Cannon, Epson, Samsung i Brother. Największym przychodem pochwalić mogły się natomiast Xerox, HP, Cannon, Richoh oraz Konica Minolta.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200